Arbetsbeskrivning
Välkommen till en värderingsstyrd organisation
Attendo Lambohov/Nykil/Ulrikasöker nu en verksamhetschef!
Attendo Lambohov/Nykil/Ulrika består av hemtjänst, trygghetsboenden ochett demensboende på 7 platser. I området har vi även hemsjukvård och hemrehabilitering.Medarbetarna i verksamheten är biträdande verksamhetschefer,undersköterskor, vårdbiträden, sjuksköterskor samt planeringsledare.
I din roll som Verksamhetschef arbetar du självständigt med att driva, leda och utveckla verksamheten. Du rapporterar direkt till Regionchef. Du ingår i en kompetent ledningsgrupp med övriga verksamhetschefer och regionledning där du får stöd och vägledning för att nå framgång i din roll. Vi har en decentraliserad organisation där du får utrymme att utveckla dina idéer och ditt ledarskap. Du kommer att få både regional och central introduktion, där vi bla kommer att gå igenom vår ledarhandbok utifrån vårt arbetssätt Attendo way.
Beskrivning av tjänstenSom verksamhetschef ansvarar du för verksamhetens medarbetare, kvalitet, ekonomi och kundkontakter. Du får tillgång till ett färdigt koncept som grundar sig på ett väl inarbetat kvalitetsarbete och ett systematiskt arbetsmiljöarbete med stöd från regionala resurser samt kvalitets-, ekonomi-, marknads- och HR-avdelning.
I hemtjänsten arbetar vi efter Lean som förbättrande arbetssätt på segment, region och enhetsnivå.
Tillsvidaretjänst 100 %
Arbetstider dagtid, jour 1 vecka per ca 6 månader
Tillträdesdatum är överenskommelse
Vi erbjuder
Utbildningar
Utvecklingsmöjligheter
Personalförmåner
Trygga anställningsvillkor
Digitala arbetsverktyg
Kvalifikationer
Du har relevant högskoleutbildning så som socionom, sjuksköterska eller annan eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig med minst 180 hp. Tjänsten kräver att du har minst 2 års erfarenhet av ledande befattning inom hälso-och sjukvård och/eller social omsorg, meriterande inom privat omsorg.
Vi söker dig som sätter kunden i centrum och vill skapa värde för dem och deras närstående. Du är trygg i ditt ledarskap, kommunikativ och förtroendeingivande. Vi lägger vikt vid att du är resultatorienterad och drivs av ständig förbättring. Du är engagerad, flexibel och arbetar strukturerat så väl i grupp som självständigt.
Du har goda kunskaper i Officepaketet och hanterar svenska språket obehindrat i tal och skrift. Ytterligare erfarenhet från servicesektorn och/eller erfarenheter inom försäljning är meriterande.
B-körkort är ett krav för tjänsten.Personliga egenskaper som efterfrågas:
Du är kundfokuserad och drivs av att nå goda resultat. Engagemang och flexibilitet kännetecknar dig och du vill utveckla Attendo i sin helhet.
Vill ständigt utveckla verksamheten och lära både dig själv och verksamhetens medarbetare. Du ser positivt på utmaningar och medverkar i förbättringsarbeten.
Du utgår från Attendos uppförandekod, uppdrag och värderingar. Du representerar på ett positivt sätt och är stolt över det vi gör.
Du har förmågan att lyssna in kunder, beställare, kollegor och närstående.
Du är en tydlig kommunikatör och arbeta för att skapa ett engagerat team.
Uppdraget som verksamhetschef i Attendo
I Attendo ges du som verksamhetschef stora möjligheter att växa och utvecklas. Du kommer under ditt första år som verksamhetschef ha en utsedd mentor, som du har till stöd i din nya roll.
Uppdraget ger också möjligheten till att få utökade ansvarsområden där du coachar och inspirerar andra ledare i organisationen.
Om Attendo
På Attendo arbetar vi helhjärtat med att ge trygghet och omsorg till människor som behöver stöd i vardagen. Vår omsorg utgår från mänskliga möten – stunder där vi visar att vi bryr oss om varandra. Vi kallar det Med hjärta för omsorg.
Attendo har en bred verksamhet där du får möjlighet att utvecklas utifrån dina intressen och kompetenser. Vi erbjuder karriärvägar med möjlighet till personlig utveckling där du kan göra skillnad.
Vi tror att delaktighet, tydlig kommunikation och ett närvarande ledarskap leder till trivsel och arbetsglädje.
Attendo är en lärande organisation och välkomnar nya idéer och initiativ för att vi tillsammans ska kunna utveckla omsorgen framåt.
Våra värderingar Omtanke, Engagemang och Kompetens vägleder oss i vårt arbete för att kunderna ska trivas och känna självständighet.
Vi erbjuder kollektivavtal, tjänstepension och avtalsförsäkringar för att ge dig en trygg anställning. Som medarbetare får du även del av förmåner, däribland friskvårdsbidrag, attraktiva erbjudanden och rabatter via förmånsportalen Benify.
Före anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visas upp.
Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd.
Välkommen med din ansökan – tillsammans gör vi omsorgen bättre!
Kontaktpersoner på detta företaget
Helena Åhs
+46 (0) 31 333 54 85, +46 (766) 471607