Verksamhetschef för Kontaktcenter

Arbetsbeskrivning

”Enklare vardag i en hållbar och öppen stad” är vår vision! Konsument- och medborgarservice målsättning är att underlätta för boende, besökare eller företagare som behöver kontakta Göteborgs Stad. Vi samordnar och utvecklar service för Göteborgs Stad. Det innebär att vi ansvarar för Göteborgs Stads kontaktcenter, utveckling av service och e-tjänster, konsumentrådgivning, budget- och skuldrådgivning samt energi- och klimatrådgivning. Dessutom arbetar vi med frågor kring hållbar konsumtion och samordnar Fairtrade City Göteborg. På vår förvaltning är vi drygt 120 medarbetare.


ARBETSUPPGIFTER
Vill du vara med och utveckla servicen till boende, besökare och företagare i Göteborg? Vi söker dig som vill leda och utveckla Göteborgs Stads Kontaktcenter.
Som chef för Kontaktcenter får du en viktig roll i det arbetet. Du bidrar också aktivt i arbetet med att utveckla viktiga serviceprocesser och kanaler i Göteborgs Stad. Detta gör du i stor samverkan och i samarbete med stadens förvaltningar och bolag.
Göteborg Stad arbetar aktivt med att förbättra servicen till boende, besökare och företagare. Som en del i det startade Göteborgs Stad ett kontaktcenter 2013. Vi tar nu nästa steg i Kontaktcenters utveckling och söker dig som vill vara med och leda det arbetet.
Kontaktcenter är vägen in till information och vägledning om Göteborgs Stads tjänster för boende, besökare och företagare. Vi erbjuder information och service via telefon, webb, e-post, facebook och personligt besök. Vår målsättning är att ha hög tillgänglighet och generösa öppettider. För närvarande ger vi service på 22 språk. Drygt femtio medarbetare arbetar inom Kontaktcenter. Kontaktcenter är en av sex verksamheter i förvaltningen konsument- och medborgarservice.
Du rapporterar till förvaltningsdirektören och ingår i förvaltningens ledningsgrupp där du bidrar aktivt till helheten i förvaltningens strategiska arbete. Du har tre underställda chefer och två verksamhetsutvecklare som tillsammans utgör din verksamhets ledningsgrupp. Du kommer att ha såväl personal- som ekonomiansvar för verksamheten. I ditt uppdrag ingår även utveckling, uppföljning och redovisning av Kontaktcenters uppdrag.
Vi erbjuder en arbetsplats med verksamheter i ständig utveckling och framåtanda. Våra medarbetare har breda och varierade kompetenser. Förvaltningen ligger centralt i Göteborg i nyrenoverade, trevliga lokaler. Vi har medarbetarförmåner som flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag, cykelförmåner mm.
Vi vill att konsument- och medborgarservice ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi ser att mångfald och en jämn könsfördelning bidrar till att utveckla vår verksamhet.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är serviceinriktad och utmanas av utvecklings- och förändringsarbete med målet att skapa bra service utifrån medborgarnas behov. Du ser nya sätt och teknik för att kommunicera som en möjliggörare för förbättrad service och kommunikation till boende, besökare och företagare. Du har en stark kommunikativ förmåga och ser den egna verksamhetens betydelse för staden som helhet.
Du är mål- och resultatinriktad, tar initiativ till förändring och utveckling, samt håller dig uppdaterad genom omvärldsorientering. Du har lätt för att samarbeta, skapa delaktighet och engagemang. Du är trygg i ditt ledarskap och ser medarbetarna som en viktig resurs. Vi lägger därför stor vikt vid ditt personliga ledarskap.
Du har akademisk examen inom adekvat område.
Du har några års chefserfarenhet, gärna på förvaltnings-/bolagsledningsnivå. Du har dokumenterad erfarenhet av samverkan med olika aktörer och av att arbeta genom andra i komplexa organisationer. Du har också erfarenhet av ledande befattning inom serviceutveckling och kundtjänst. Vi ser positivt på erfarenhet av och förståelse för ledning och styrning i offentlig verksamhet.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Rikard Wikenmark
031-365 00 54
Anna Skärström
031-365 00 56
Susanne Aspbäck
031-365 00 27
Niina Jurvelin
031-365 00 76
Enhetschef Maria Holmgren
031-365 00 52
Saco Niina Jurvelin
031-365 00 76
Vision Susanne Aspbäck
031-365 00 27
Verksamhetschef, Budget- o skuldrådgivning, nås 7/ Ulrika Hellquist
031-368 08 34
Verksamhetschef, Konsumentrådgivning, nås 17/2-28/ Susanne Norling
031-368 08 01
TCO/Vision Birgitta Jannesson, budget- och skuldrådgivare
031-368 08 36

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborgs stad, Konsument och medborgarservice .
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön Individuell lön
  • Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse. .
  • Publicerat: 13 mars 2015

Besöksadress

40482
None

Postadress

None
., .

Liknande jobb


27 november 2024

Customer Service Manager till vår kund i Eskilstuna

Customer Service Manager till vår kund i Eskilstuna

25 november 2024

23 november 2024