OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Järna Assistans är ett företag med huvudkontor i Göteborg och erbjuder Personlig Assistans till kunder som bor runt om i landet.
Vi är i uppstartsfasen av vår nya hemtjänstenhet i Göteborgs Kommun.
ARBETSUPPGIFTER:
Som verksamhetschef har du nyckelrollen i enheten och ansvarar för verkställighet av insatser åt kunder enligt HSL och SoL.
I din roll som verksamhetschef ska du leda och organisera det dagliga och långsiktiga arbetet så att uppdraget utförs utifrån ställda krav från uppdragsgivare, lagar och regler.
Dina närmsta medarbetare kommer bestå av omvårdnadspersonal, undersköterskor, vårdbiträden samt administrativ personal.
I din roll arbetar du operativt med kunden i fokus. Det gör du genom att skapa goda förutsättningar för medarbetarna, som i sin tur kan ge en god kvalitativ service till kunderna. Samverkan med legitimerad personal, myndighetsutövare, uppdragsgivare och andra externa intressenter kommer också vara en del av dina arbetsuppgifter.
Befattningsinnehavaren kommer ingå i företagets ledningsgrupp och du rapporterar direkt till Styrelsen.
KVALIFIKATIONER:
Du ÄR utbildad socionom, har social omsorgsexamen eller annan likvärdig högskoleutbildning.
Du HAR chefserfarenhet, minst 2 år från äldreomsorg, eller kommunal hälso- och sjukvård.
Som verksamhetschef behöver du vara trygg i din yrkesroll och ha förmåga att leda, inspirera och motivera dina medarbetare. Du förväntas också vara klar och tydlig i din kommunikation samt ha en god samarbetsförmåga. Du behöver också kunna fatta snabba beslut, prioritera och agera för verksamheten och kundernas bästa. Du är intresserad av digitalisering och tekniska lösningar.
Intervjuer sker löpande, skicka därför in CV och personligt brev snarast. Rekryteringen kan avslutas tidigare om vi hittar vår nya chef tidigare. Provanställning kan komma att tillämpas.
Till en början kommer vår nya verksamhetschef arbeta deltid, för att utöka sysselsättningsgraden i takt med att verksamheten utökas.