OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
HUL
Drivs du av att engagera, utveckla och skapa resultat tillsammans med andra? Är du en erfaren ledare med kunskaper inom hjälpmedelsområdet? Då kan rollen som verksamhetschef inom Äldreförvaltningen vara rätt för dig.
Till vår hjälpmedelsorganisation i Uppsala län, HUL, söker vi nu en verksamhetschef, välkommen med din ansökan!
HUL samordnar hantering av avancerade hjälpmedel för kommunerna i Uppsala län och fungerar som ett kompetens- och resurscentrum i hjälpmedelsfrågor. Hjälpmedel som HUL hanterar är tex manuella rullstolar, elektriska rullstolar, hygienstolar, rollatorer och kognitiva hjälpmedel. Inom HUL arbetar ca 37 medarbetare bestående av hjälpmedelstekniker, hjälpmedelskonsulenter, förrådspersonal och administration.
Läs mer om HUL här (https://vardochomsorg.uppsala.se/personligt-stod/hjalpmedeluppsalalan/)
Ditt uppdrag
Du har fullt ledningsansvar för verksamhet, medarbetare och ekonomi inklusive arbetsmiljöansvar. Du ansvarar för säkerställande av den dagliga driften med rekrytering och bemanning som delar av dina arbetsuppgifter. Tillsammans med en biträdande verksamhetschef driver du verksamheten vars uppdrag fordrar en flexibel organisation, innovativt arbetssätt och kontinuerlig utveckling.
Du leder och styr verksamheten resurseffektivt med hög kvalitet mot uppsatta mål. Du arbetar med budget, prognos och ekonomisk uppföljning och ser den självklara kopplingen mellan dessa frågor och den egna verksamhetens utveckling, mål och uppdrag. Du skapar också goda förutsättningar för delaktighet för medarbetarna och representanter i övriga kommuner i ditt arbete med utveckling av verksamheten.
Som verksamhetschef är du verksamhetens företrädare såväl internt som externt. Du rapporterar direkt till områdeschefen och ingår i ledningsgruppen för avdelningen samt har gemensamma möten med övriga verksamhetschefer i avdelningen. Du ingår även i styrgruppen för HUL med representanter från socialchefsnätverket inom Uppsala län.
Din bakgrund
Vi söker dig som har en högskoleexamen inom ett område som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten, exempelvis fysioterapeut/sjukgymnast, arbetsterapeut, teknik eller lager/logistik. Om du har utbildning i systematiskt arbetsmiljöarbete och ledarskapsutbildning är det meriterande. Du har flerårig erfarenhet som ledare med personalansvar.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete med budget, prognoser och systematiskt arbetsmiljöarbete. Det är också en fördel om du även har erfarenhet och kunskap att arbeta utifrån ett processorienterat arbetssätt samt tidigare arbetat med kvalitetsledningssystem och/eller lager och logistik. Vidare ser vi gärna att du har god erfarenhet av arbete i en avtalsstyrd verksamhet. En fördel för tjänsten är att du har erfarenhet av upphandlingsarbete.
Har du kunskap om för verksamheten relevanta IT-system inom lager och logistik är det meriterande. Erfarenhet från hjälpmedelsområdet/förskrivning av hjälpmedel är också en fördel. Du har goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift, är van att arbeta i Officepaketet samt har B-körkort.
Som ledare tar du ansvar, driver ditt arbete framåt och når resultat genom att skapa de bästa förutsättningar för din personal att bidra, växa och utvecklas. Du har förmåga att se frågor i ett större perspektiv och förstår både ekonomiska samband och vilka övriga faktorer som leder till en välmående verksamhet. Som person är du flexibel, lugn och samlad i olika situationer och har förmågan att både se möjligheter i förändringar och fokusera på rätt saker.
Välkommen med din ansökan!
Upplysningar
Har du frågor om tjänsten, välkommen att kontakta:
Mia Gustafsson, områdeschef, 018-727 86 82
Anna Sjöberg Sjödén, verksamhetschef 018- 727 48 46
Har du frågor om rekryteringsprocessen, välkommen att kontakta:
Iréne Lavesson, HR-specialist, 018-727 12 91
Fackliga företrädare:
Maria Persson, Akademikerförbundet SRR/SACO, 018-727 24 24
Tommy Törnberg, Vision, 018-727 17 44
Ledarna, 0200–871111
Kristian Hjertén, Vårdförbundet, 072-210 72 95
I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.
Om vår organisation
Välkommen till äldreförvaltningen. Vårt mål är att se till att äldreomsorgens tjänster håller en hög kvalitet och att äldre får den vård de behöver. I vårt uppdrag ingår att samhällsplanera och upphandla tjänster. Tillsammans med oss kan du också jobba med förebyggande och öppna insatser, inom hemtjänst, hemsjukvård, korttidsvård och på vård- och omsorgsboenden. Uppsala är medlem i Världshälsoorganisationens (WHO) nätverk för äldrevänliga städer.
Mer information om vår organisation hittar du på uppsala.se (https://www.uppsala.se)
Inom äldreförvaltningen har vi heltid som norm. Det innebär att alla tillsvidareanställda medarbetare i grunden har en heltidsanställning. Vid en eventuell intervju ges mer information om vad det innebär i denna tjänst.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kajsa Angerdal Skoglund
Christoffer Nilsson
Margareta Svenningsson
Maria Eriksson
+46 73 944 50 95
Jonatan Svensson
+46 72 074 20 43