OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hjälpmedelscentralen Sörmland
Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss!
Om oss
Hjälpmedelscentralen är en länsövergripande verksamhet som erbjuder regionen och länets kommuner en komplett hjälpmedelsservice för personer med funktionsvariation. Hjälpmedelscentralen ingår i Regions Sörmlands division medicinsk service. Verksamheten är intäktsfinansierad och drivs i samverkan mellan regionen och länets kommuner. Den huvudsakliga verksamheten ligger i Eskilstuna med filialer i Katrineholm och Nyköping. Vi är organiserade i fyra sektioner (hjälpmedelskonsulenter, hjälpmedelstekniker, lager och logistik samt administration) och är ungefär 80 medarbetare tillsammans. Alla har ett stort engagemang för vårt uppdrag att tillhandahålla en effektiv och lättillgänglig hjälpmedelsförsörjning av bästa kvalitet för länets invånare.
Då nuvarande verksamhetschef går i pension söker vi dig som vill anta ett spännande ledaruppdrag som verksamhetschef med trevliga, kompetenta och engagerade kollegor.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som verksamhetschef ingår det att leda och utveckla verksamheten. Det gör du genom ledningsgruppen samt utifrån regionens mål och vision. Du har det samlade ansvaret för arbetsmiljö, ekonomi- och personalfrågor samt samverkan med de fackliga organisationerna. Du rapporterar direkt till divisionschef och är med i divisionens ledningsgrupp. Verksamheten ingår i Nämnden för samverkan kring socialtjänst och vård (NSV) ansvarsområde.
Din kompetens
Vi söker dig med visioner och goda ledaregenskaper. Med det menar vi en ledare som kan skapa förutsättningar för samverkan, utveckling av vården med länsperspektiv och en god arbetsmiljö. Du utövar ett aktivt, tryggt och lyhört ledarskap där du engagerar och entusiasmerar dina medarbetare. Det är viktigt att du kan kommunicera och skapa goda relationer med andra verksamheter, både inom och utanför hälso- och sjukvården.
Du är legitimerad inom något av hälso- och sjukvårdens yrken alternativt har en högskoleexamen inom ett för uppdraget relevant ämne, så som exempelvis inom produktion, lager och service. Goda kunskaper i svenska och engelska, datorvana samt körkort B är ett krav.
Vi ser att du ska ha ledarskapserfarenhet från hälso- och sjukvård och gärna arbetat själv inom denna verksamhet. Det är önskvärt att du lett genom andra chefer och gärna genomgått tidigare ledarskapsutbildning. Önskvärt är även att du har tidigare erfarenhet av samarbete med kommuner och/eller politisk nämnd.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper så som god samarbetsförmåga, tydlig kommunikation och strategisk förmåga.
Välkommen med din ansökan!
Anställningsform
Tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse.
Information om tjänsten lämnas av
Divisionschef Inger Mossberg, 070-484 13 03.
Fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00.
Kom och jobba hos oss på hjälpmedelscentralen!
Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2021-04-08.
Intervjuer kan komma att ske löpande.
Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/)
Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/)
Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.
Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.