OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Attendo Närsjögläntans HVB och utslussboende är vackert beläget vid Sundbornsån utanför Falun och är ett boende som vänder sig till målgruppen flickor 13-20 år med psykosocial problematik. Till denna verksamhet söker vi nu en ny verksamhetschef tillika föreståndare som tillsammans med medarbetarna vill utveckla Närsjögläntans HVB vidare.
På Närsjögläntan arbetar socionomer, beteendevetare, socialpedagoger och behandlingspedagoger. Verksamheten leds av en verksamhetschef/ föreståndare och en biträdande verksamhetschef. Gemensamt för all personal är ett stort engagemang, kompetens och omtanke för de flickor vi arbetar med.
De placerade flickorna uppvisar olika typer av bekymmer så som skolproblem, psykisk problematik, beteendeproblem samt begynnande missbruk och kriminalitet. Attendo Närsjögläntan har nio platser på HVB-hemmet samt tre utslusslägenheter i stödboendet. I personalen arbetar i dagsläget nio heltidsanställda behandlingsassistenter, ett antal vikarier, husmor, biträdande verksamhetschef samt verksamhetschef.
Ansvarsområden
I din roll som Verksamhetschef arbetar du självständigt med att driva, leda och utveckla verksamheten. Du rapporterar direkt till Regionchef. Du ingår i en kompetent ledningsgrupp där du får stöd och vägledning för att nå framgång i din roll. Vi har en decentraliserad organisation där du får utrymme att utveckla dina idéer och ledarstil.
Som verksamhetschef ansvarar du för verksamhetens medarbetare, kvalitet, ekonomi, vårdens innehåll och utförande samt kundkontakter. Du får tillgång till ett färdigt koncept som grundar sig på ett väl inarbetat kvalitetsarbete och ett systematiskt arbetsmiljöarbete med stöd från regionala resurser samt kvalitets-, ekonomi-, marknads- och HR-avdelning. I och med att tjänsten även innebär föreståndarskap för verksamheten tillkommer därtill hörande arbetsuppgifter så som bedömningar och beslut gällande inskrivning/ utskrivning mm.
Du kommer att fortsätta det pågående förbättrings- och utvecklingsarbetet för att verksamheten ska utföra kvalitativt behandlingsarbete i enlighet med Socialstyrelsens riktlinjer, EBP samt vetenskaplig metod. Du coachar medarbetarna till att vara trygga medskapare i den dagliga verksamheten och i ert gemensamma utvecklingsarbete. Du kan göra nyckeltal levande och förstår vikten av att driva mot gemensamma mål- oavsett om det gäller verksamheten eller ungdomarna. Du skapar tillitsfulla relationer och ser tillit och glädje på arbetet som självklart.
Du ingår i regionens ledningsgrupp och förväntas bidra till att driva regionen framåt och vid behov även stötta kollegor för att vi tillsammans ska nå våra mål. Detta innebär t ex att du kan få uppdrag att delta i intern revision eller att skriva interna utredningar. Även andra uppdrag på regionnivå kan bli aktuellt då vi har pågående utvecklingsprojekt gällande bl a EBP och systematisk uppföljning.
Vi erbjuder
- Utbildningar
- Utvecklingsmöjligheter
- Personalförmåner
- Trygga anställningsvillkor
- Digitala arbetsverktyg
I den här rekryteringen samarbetar vi med Randstad Care.
För mer information om tjänsten kontakta gärna Karina Dyrsborg, rekryteringskonsult på 0706-860368 alt. karina.dyrsborg@randstad.se
Vi går igenom ansökningar löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Välkommen med din ansökan snarast!
Kvalifikationer
-Relevant högskoleutbildning så som socionom eller annan beteendevetenskaplig högskoleutbildning och vid sådan examen även socialrätt på högskolenivå.
- Minst 3 års chefserfarenhet från privat omsorg och/eller kommunal socialtjänst alternativt från region. Meriterande med arbete inom Barn o Unga.
Meriterande
- Vidareutbildning inom trauma, npf samt psykisk ohälsa bland flickor
- Meriterande med utbildning inom KBT, DBT
- Erfarenhet från målgrupp psykisk ohälsa flickor, npf samt trauma.
- Erfarenhet av och kunskap om förändringsledning.
Vi söker dig som sätter kunden i centrum, för oss både ungdom och kommunen och vill skapa värde för dem och, vid förekommande fall, ungdomens anhöriga. Du är trygg i ditt ledarskap, kommunikativ och förtroendeingivande. Vi lägger vikt vid att du är resultatorienterad och drivs av ständig förbättring. Du är engagerad, flexibel och arbetar strukturerat så väl i grupp som självständigt.
Du har goda kunskaper i Officepaketet och hanterar svenska språket obehindrat i tal och skrift. Ytterligare erfarenhet från servicesektorn och/eller erfarenheter inom försäljning är meriterande. Körkort är en nödvändighet.
För att lyckas i rollen ser vi att du är mycket kunnig inom målgruppens behov och har vana av att driva förändrings- och förbättringsarbete i komplexa miljöer.
Tjänsten är heltid 100% och inleds med 6 månaders provanställning.
Resor med övernattning förekommer i tjänsten.
Före erbjudande om anställning ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas tillsammans med giltig fotolegitimation.
Vi har även krav på vaccination mot covid-19 och kommer att kontrollera vaccinationsbevis innan anställning
Om företaget
Attendo är ett av Sveriges ledande vård- och omsorgsföretag med 24 000 medarbetare. På Attendo arbetar vi tillsammans för vår vision att stärka individen. Detta gör vi genom våra värderingar kompetens, omtanke och engagemang som fungerar som ledord i vårt dagliga arbete. Med din värdefulla kunskap och kompetens är du en nyckelperson i företaget och du ses som en viktig lagspelare för att utveckla verksamheten i nära samarbete med din chef.
Låt oss tillsammans utveckla framtidens viktigaste bransch!
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044