Verksamhetschef IFO

Verksamhetschef IFO

Arbetsbeskrivning

Socialförvaltningens uppgift är att stödja människor som på grund av funktionsnedsättning, ekonomisk eller social problematik behöver olika former av stöd och hjälp.



Vi som arbetar inom socialförvaltningen tycker om att ge människor som är i behov av vår stöd och hjälp en trygg och fungerande vardag.



Beskrivning
Letar du efter ett chefsuppdrag där du kan vara med och utveckla framtidens socialtjänst?

Hos oss inom socialförvaltningen i Ovanåkers kommun får du möjligheten att arbeta i en liten organisation med gott arbetsklimat och korta beslutsvägar, nära chef och kollegor.

Tillsammans arbetar vi med att fortsätta utveckla verksamheten för att möta framtidens utmaningar och behov.

Socialförvaltningen lyder under socialnämnden som ansvarar för individ- och familjeomsorg, äldreomsorg, stöd till personer med funktionsnedsättning samt kommunal hälso- och sjukvård.

Individ- och familjeomsorgen består av Barn- och ungdomsenheten, vuxen- o försörjningsstödsenheten samt öppenvården med beroendemottagning, dagverksamhet för socialpsykiatrin och boendestöd.

Arbetsuppgifter
Det är ditt uppdrag att vara den som leder, samordnar och utvecklar Individ- och familjeomsorgens verksamhet mot av nämnden uppsatta mål och beslut. Som verksamhetschef har du det övergripande budget, personal och verksamhetsansvar. Till din hjälp att utföra uppdraget har du Individ- och familjeomsorgens enhetschefer.

Organisatoriskt är du underställd socialchefen och ingår i förvaltningens ledningsgrupp vars viktigaste uppdrag är att utveckla förvaltningen och kommunen i ett helhetsperspektiv.

Kvalifikationer
Dina personliga egenskaper är viktiga för oss. Genom engagemang och delaktighet arbetar du för att verksamheten ska nå resultat och uppsatta mål. Vi vill att du är trygg i dig själv, tydlig och strukturerad. Som ledare ser du vikten av att vara ett föredöme och leda med tillit. Du är strategisk och ser till helheten såväl som delarna. En stor del av jobbet sker i samarbete med andra, vilket ställer krav på mycket god samarbets- och kommunikationsförmåga.

Du har socionomutbildning  eller annan akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har tidigare erfarenhet av arbete inom individ- och familjeomsorgen och god kännedom om aktuell lagstiftning. Det är även meriterande med erfarenhet av socialt arbete inom annat område.

Du har ledarerfarenheter och erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation. Erfarenhet av att leda andra chefer är meriterande.

Det systematiska arbetsmiljöarbetet är viktigt för oss och bör vara det även för dig.

Ovanåkers kommun kan erbjuda dig en stimulerande och trygg arbetsmiljö med hög delaktighet och goda utvecklingsmöjligheter.



Välkommen till oss- och välkommen med din ansökan!

Ovanåkers kommun är den lilla kommunen med de stora möjligheterna. Edsbyn och Alfta är de största orterna och här finns det mesta för dig som gillar en aktiv fritid men även för dig som gillar lugn och ro.


Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ovanåkers kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 oktober 2022
  • Ansök senast: 20 november 2022

Liknande jobb


22 november 2024

Specialistsocionom

Specialistsocionom

22 november 2024

Handledare gruppledare inom socialtjänst till Stockholm!

Handledare gruppledare inom socialtjänst till Stockholm!

22 november 2024

21 november 2024