Verksamhetschef IFO Eda Kommun

Arbetsbeskrivning

Välkommen till en kommun med positiv laganda och gränslösa framtidsutsikter! Eda är en kommun med c.a 700 medarbetare som alla på något sätt arbetar med att ge service till våra medborgare, medarbetare och besökare.

Vår verksamhet bygger på visionen om att vara en positiv gränskommun där människor möts – präglad av samverkan, starkt näringsliv och med ambitionen att utvecklas. Vi arbetar aktivt med jämställdhet och värdesätter mångfald både som kommun och som arbetsplats. Då vi är en relativt liten kommun har vi ett nära samarbete mellan våra verksamheter, beslutsvägarna är korta och du som medarbetare har stora möjligheter att utvecklas i din yrkesroll och vara med och påverka i flera olika led.

På vår arbetsplats är det också viktigt för oss att du som medarbetare trivs och mår bra. Som anställd i Eda har du därför tillgång till flera förmåner som exempelvis friskvård, företagshälsa, flextid, semesterväxling, möjlighet till distansarbete, lånebil i tjänst och fri parkering.

IFO kontoret finns i nyrenoverade lokaler nära service och kommunikationer i Charlottenberg.


ARBETSUPPGIFTER
Huvudsakliga arbetsuppgifter är att leda och utveckla verksamheten med fokus på ledarskap, effektivitet, kvalitet och ekonomi.
Ledningsansvaret omfattar socialsekreterare, LSS-handläggare och ett öppenvårdsteam med behandlare vilka alla är organiserade i två enheter vilka leds av enhetschefer; en för barn och en för vuxna.

Arbetet präglas av att sätta medborgaren i fokus, inom ramen för socialtjänstlagen och övriga regelverk.
Det ställs höga krav på samverkan och samarbete både inom kommunens olika verksamheter och med externa aktörer.
Du är direkt underställd kommunchefen och ingår i kommunchefens ledningsgrupp. Där beslutas övergripande strategier för styrning, utveckling och samverkan. Ledningsgruppen är också ett naturligt nätverk med andra chefer inom kommunen där inspiration och stöd finns.

Politiskt har socialnämnden ansvaret över IFO samt vård och stöd.

Vi erbjuder dig ett meningsfullt, stimulerande och omväxlande arbete med utvecklingsmöjligheter bl.a. genom kommunens ledarforum. Du kommer att få en god introduktion.


KVALIFIKATIONER
Socionomexamen eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Erfarenhet från socialtjänstens verksamhetsområde är önskvärt.

Tidigare erfarenhet från ledande befattning inom kommunal verksamhet är meriterande.

Ledarrollen kräver tydlighet, lyhördhet, långsiktighet samt att arbeta strategiskt och målinriktat. Förmågan att skapa engagemang och entusiasm i organisationen är därför en förutsättning, liksom förmågan att vara kommunikativ och prestigelös. Att du kan skapa en god arbetsmiljö värderar vi också högt.

Körkort erfordras.


ÖVRIGT
Fackliga företrädare
Nås via kommunens växel 0571-281 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Eda kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 maj 2022
  • Ansök senast: 13 juni 2022

Liknande jobb


16 december 2024

16 december 2024

16 december 2024