OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en samarbetsorienterad person, som står för ett nytänkande ledarskap och motiveras av att driva förändring? Då kan du vara rätt person för oss! Vi söker nu en framåt och driven verksamhetschef, till vårt fantastiska team på Tallkullen HVB i Katrineholm. Vill du bli en del av oss?
Om Tallkullen
Vår målsättning är att tillsammans ge människor ett bättre liv utifrån deras behov. Talkullen HVB har erfarenhet av komplexa uppdrag, och vänder sig till målgruppen individer från 18 år med psykiska funktionsnedsättningar och/eller samsjuklighet. Med rutiner och struktur i vardagen skapas trygghet för våra boende. Vårt team arbetar motiverande och stödjande utifrån en helhetssyn på människan.
Om rollen
Som verksamhetschef kommer du att driva och leda arbetet på HVB hemmet. Du ansvarar för medarbetare, arbetsmiljö, kvalitet, ekonomi och kundkontakter. I ditt arbete coachar du dina medarbetare och är ett stöd i det dagliga arbetet. Du hjälper medarbetarna att växa och utvecklas i sitt arbete. I arbetet ingår att medverka i teammöten, arbetsplatsträffar och enheternas HSL möten tillsammans med vår samordnare, sjuksköterska, läkare samt psykolog.
Du leder en enhet inom HVB/SoL med 12 medarbetare, och ingår i regionens ledningsgrupp tillsammans med övriga verksamhetschefer, stödresurser, regionchef och VD i vårt marknadsområde Individ & Familj. Du rapporterar till regionchef.
Vem är du?
Du har erfarenhet av arbete inom området HVB och/eller psykiatri och med målgruppen vuxna med psykiska funktionsnedsättningar och/eller samsjuklighet. Du är en trygg ledare med förmåga att arbeta verksamhetsutvecklande och målinriktat, där du ser helheten i verksamheten.
Du är lösningsorienterad, lyfter blicken och driver ditt arbete framåt med fokus på kvalitet och effektivitet. Som ledare är du trygg med förmåga att fatta beslut mot bakgrund av de mål som ställs upp. Då du har en coachande roll gentemot dina medarbetare, lägger vi stor vikt vid att du är samarbetsorienterad och relationsskapande.
Kvalifikationer:
Utbildning
Högskole/universitetsexamen såsom socionom, beteendevetare eller likvärdigt med kompletterande ekonomisk utbildning eller motsvarande
Utbildning i socialrätt (om ej utbildad socionom)
Dina erfarenheter
Du har arbetat som chef och ledare i minst 2 år
Erfarenhet av arbete inom området HVB och/eller psykiatri och med målgruppen vuxna med psykiska funktionsnedsättningar och/eller samsjuklighet
Väl förtrogen med lagar, förordning och föreskrifter inom området (HVB & SoL) 711
Erfarenhet av budgetarbete och ekonomisk analys
Erfarenhet av HR-arbete (grundläggande kunskaper i arbetsrätt och arbetsmiljö)
Meriterande om du därtill har:
Arbetat inom omsorgsverksamheter (SoL)
Arbetat mot offentlig sektor
Erfarenhet av att ha arbetat i privat sektor och i personalintensiv verksamhet
Erfarenhet av försäljningsarbete
Erfarenhet av arbete med beläggning av platser inom omsorgsbranschen
Kunskaper i systemet Quinyx
Övriga krav
Flytande kunskaper i det svenska språk, såväl i tal som i skrift
Goda systemkunskaper
B-körkort
Placering
Du kommer att vara placerad på verksamheten i Katrineholm. Vi tror att du finns lokaliserad i Katrineholm, Norrköping eller Flen med omnejd.
Vi erbjuder
Hos oss får du bidra med att utveckla vår organisation och ett av branschens ledande företag. Vi erbjuder dig spännande uppdrag med möjlighet att skapa relationer med kunder, medarbetare och uppdragsgivare på alla nivåer. Hos oss har du stöttande chefer nära, stödteam samt övriga centrala stödfunktioner inom koncernen.
Om rekryteringsprocessen
Rekrytering sker löpande, och tjänsten kan tillsättas under ansökningstiden. Vi välkomnar dig att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Sista ansökningsdagen är 11 november. Vi genomför en bakgrundskontroll som en del av rekryteringsprocessen.
Om tjänsten
Vi tillämpar provanställning och en grundförutsättning för att detta ska kunna förlängas är att IVO beviljar vår ansökan om att du ska stå på tillståndet för verksamheten.
Vi tillämpar provanställning: 6 månader
Tjänstgöringsgrad: heltid, tillsvidare
Tillträde: Enligt överenskommelse
Vid frågor om tjänsten kontakta:
Regionchef Lena Book, lena.book@klaragarden.se
Varmt välkommen med din ansökan!
Om oss
Team Olivia är en av de största privata aktörerna på omsorgsmarknaden i Sverige, Norge och Danmark. I koncernen ingår drygt 35 bolag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg samt hemomsorg. Bolaget sysselsätter idag drygt 12 000 medarbetare och blev år
2023 utsedd till ett av årets Karriärföretag. Vi erbjuder dig som medarbetare, en familjär och stimulerande arbetsmiljö, personlig utveckling samt stora karriär- och utvecklingsmöjligheter.
Med stolthet skapar vi ett rikare liv för de allra mest utsatta i samhället. Med den lilla verksamhetens närhet och gemensam trygghet gör vi skillnad för fler. Varje dag.
www.teamolivia.se (http://www.teamolivia.se/)