OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som Verksamhetschef inom personlig assistans på Hela Sveriges Assistans arbetar du med fokus på kunden och erbjuder stöd och omsorg av god kvalitet. Du skapar förutsättningar och möjligheter för kunderna att leva det liv de vill leva utifrån sina egna önskemål och behov. Du har tät kontakt med kunder och ibland även deras anhöriga för att förvissa dig om att du vet exakt vad de har för förväntningar och önskemål. I ditt team ingår även två kund- och personalansvariga.
Du ser till att arbetet bedrivs enligt gällande lagar, riktlinjer och policys och säkerställer uppdraget i enlighet med LSS.
Du planerar, genomför och följer upp det arbetet som ska genomföras. Du arbetar med kvalitetssäkring i enlighet med uppdraget.
Du ansvarar för administrativa uppgifter förenad med god struktur gällande redovisning och rapportering.
Du svarar för schemaplanering och bemanning. Du planerar och rekryterar.
Du ansvarar för budget och löpande resultatuppföljning.
Du har personalansvar som är en viktig del i arbetet med allt vad det innebär. Du håller i medarbetarsamtal och lönesamtal.
I din ledarroll är det viktigt att du har en tydlig kommunikation, är prestigelös samt är lösningsfokuserad. Det är viktigt att du brinner för att snabbt uppmärksamma signaler från kunder och medarbetare och agera på dem. Att du har en hög servicekänsla, tycker om ett högt tempo och har lätt för att prioritera bland varierande arbetsuppgifter.
Kvalifikationer
För att lyckas i rollen krävs att du tycker om att arbeta nära kunder och medarbetare. Att du har lätt för att kommunicera, skapa samarbetsrelationer, dialog och samsyn. Att du har en stark förankring i LSS bärande principer och har en förmåga att skapa inflytande och delaktighet. Att du är in lyssnande och lösningsfokuserad. Att du är intresserad av att arbeta med rutiner, metoder och kvalitetsutveckling.
Som person är du trygg och engagerad. Du är tydlig, ödmjuk och besitter en god förmåga att stimulera och motivera. Du har en förmåga att inspirera och skapa delaktighet. Du är lyhörd och en god kommunikatör i tal och skrift. Du arbetar självständigt, har förmåga att planera, genomföra och följa upp arbetsuppgifter samt att du har en god förmåga att leda och fördela det operativa arbetet och stödet på nära håll.
Vi söker dig som lätt för att samarbeta och har en hög grad av relationskapande förmåga. Du har en förmåga till helhetssyn, struktur och du har ett positivt förhållningssätt.
Krav
God kunskap om assistansbranschen, inklusive de lagar och förordningar som styr den
Förmåga att bygga och underhålla relationer med kunder, anhöriga och personal
Erfarenhet av ekonomisk planering och budgetering för verksamheter
Starka ledarskaps- och organisationsfärdigheter, med förmågan att motivera och leda personalen
Du har högskoleutbildning från sociala omsorgsprogrammet, socionomprogrammet eller en annan eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer vara likvärdig.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Tjänsten är på 40 tim per vecka med månadslön. Beredskap var tredje vecka ingår samt arbete utanför kontorstid kan förekomma.
Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varmt välkommen med din ansökan!