OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Frösunda Personlig assistans AB har haft assistanskontor i Östergötland i många år och bedriver en trygg verksamhet för både kunder och assistenter.
Då vi nu behöver utöka teamet söker vi ytterligare en Verksamhetschef (motsvarande enhetschef). Tjänsten är en tillsvidareanställning (provanställning 6 månader) och den kan utgå från antingen Norrköping, Linköping eller Mjölby där vi har våra assistanskontor.
Som Verksamhetschef inom personlig assistans arbetar du för att våra kunder, som har olika typer av funktionsvariationer, ska få en möjlighet att leva det liv de vill leva med hjälp av sina personliga assistenter.
Du har tät kontakt med dina kunder, ibland även med närstående eller företrädare, för att förvissa dig om att du vet exakt vad de har för förväntningar på Frösunda.
Du arbetsleder de personliga assistenterna i deras arbete så att kunderna och medarbetarna känner sig trygga.
I ditt arbete som Verksamhetschef rekryterar du nya assistenter, bemannar akuta vakanser och ledigheter. Till detta har du även hjälp av vår Centrala bemanningsenhet. En enhet som finns för våra kunder och medarbetare dygnet runt, året runt, när du som chef inte är på plats. En annan del av din vardag består av att ha verksamhetsmöten, schemaläggning, attest av löner, föra social dokumentation, handleda grupper samt att ha ett budgetansvar för din resultatenhet.
Sedvanliga arbetsuppgifter såsom medarbetar- och lönesamtal, samt rehabiliteringsansvar ingår också. För oss är det viktigt att du brinner för att snabbt snappa upp signaler från kunder, närstående eller företrädare och medarbetare och agera på dem. Du har en hög servicekänsla och klarar att prioritera då du kommer hålla många bollar i luften samtidigt.
Till stöd har du dina verksamhetschefskollegor, juristteamet, kundinformatörer, din regionchef och en rad stödfunktioner inom företaget.
Vi erbjuder dig ett varierande och betydelsefullt arbete, där du som medarbetare uppmuntras att fatta egna kloka beslut. Även utvecklingsmöjligheter via våra interna utbildningar. Vi har självklart även friskvårdsbidrag.
Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
Vi tror du är hungrig, snabbtänkt, positiv och tycker om att ta eget ansvar.
Du är en kommunikativ och trygghetsskapande person. Du är snabblärd, strukturerad och uppskattar variationen i ditt arbete, Du är inlyssnande i dina interna och externa kontakter och utvecklingsbenägen.
Kanske är du socionom, eller har gått personal och arbetslivsprogrammet? Kanske har du erfarenhet från branschen eller har du ett nuvarande arbete inom omsorgen och vill ta nästa kliv i karriären? Utbildning är inget krav, har du andra erfarenheter du tror kan vara tillämpliga är det också intressant.
Körkort är ett krav, resor förkommer inom regionen.
Om Frösunda Personlig assistans
Frösunda är en av landets ledande assistansanordnare med över 25 års erfarenhet. Det gör oss till ett tryggt företag för dig som medarbetare och för våra kunder och närstående. Vi är en ansvarsfull arbetsgivare som tar helhetsansvar för assistansen dygnet runt. Tack vare lokala kontor över hela Sverige i kombination med centrala stödfunktioner finns vi alltid här för dig och dina kunder. Som medarbetare hos oss får du ett varierande arbete och möjlighet att utvecklas. Här gör du skillnad - varje dag.
Sista ansökningsdag 2021-12-31
Varmt välkommen med din ansökan!