OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jokkmokk har siktet ställt på framtiden. Kommunen arbetar aktivt och förutsättningsskapande för ett brett näringsliv och en attraktiv, växande arbetsmarknad inom både befintliga och framtida branscher.
Vi söker dig som vill vara med och bidra till Jokkmokks fortsatta utveckling.
På fritiden har du fantastiska möjligheter att nyttja ett stort utbud av fritidsanläggningar med olika föreningsaktiviteter eller friluftsaktiviteter såsom fiske, jakt, vandring, snöskoter, skidor m.m. i både skogs- och fjällmiljö.
Vill du vara med oss och utveckla Socialtjänsten i Jokkmokk?
Vi är en arbetsgivare som vill tillvarata våra medarbetares fulla kompetens. Detta vet vi leder till utveckling både för individen och organisationen. Vi vill skapa förutsättningar för att medarbetare på samtliga nivåer ska känna meningsfullhet och möjlighet att trivas och utvecklas inom yrkesområdet.
Inom verksamheten finns tre vård- och omsorgsboenden uppdelat på nio avdelningar. I verksamheten finns tre enhetschefer med uppdelade ansvarsområden.
Varmt välkommen med din ansökan. Urvalet kommer att ske löpande så vi vill ha din ansökan så snart som möjligt men tjänsten kommer inte att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
ARBETSUPPGIFTER
Som verksamhetschef arbetar du på uppdrag av socialnämnden och rapporterar till socialchef. Du ingår i Socialtjänstens ledningsgrupp samt i vissa fall är du föredragande i socialnämnd och socialutskott i såväl allmänna som enskilda ärenden.
Som verksamhetschef har du ansvar för att bedriva verksamheten i enlighet med lag, fastställda styrdokument som exempelvis strategisk plan, riktlinjer och rutiner inom tilldelad budgetram.
Du ska säkra och följa upp nämndens utvecklingsbehov och kvalitetsutveckling genom dialog med övrig verksamhetsledning och medarbetare. I uppdraget ingår även att omvärldsbevaka i takt med ändrad lagstiftning och rådande evidens.
Du har ansvar för det verksamhetsmässiga och ekonomiska resultatet utifrån fastlagd budget. Du har ett samlat ansvar för verksamhetens leveransförmåga. Du har även det övergripande ansvaret för verksamhet, budget och personal samt ansvar för övergripande planering, genomförande och uppföljning inom verksamhetsområdet
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en högskoleutbildning eller motsvarande som är adekvat för uppdraget och verksamheten samt kunskaper i gällande lagstiftning inom SoL. Det är även ett krav att du har erfarenhet av att leda, erfarenhet av verksamhets-, budget-, personalansvar samt erfarenhet från en politiskt styrd organisation samt att driva och vara medskapande i förändringsarbete.
Som person har du en förmåga att arbeta strukturerat, har lätt för att leda och motivera andra samt vara kreativ i nya utmaningar i din vardag. Du är flexibel och klarar av att hantera många förändringar och du bidrar till en god arbetsmiljö till kollegor på alla nivåer.
Som ledare är du tydlig, tar ansvar och har förmågan att skapa engagemang och coacha mot prestation samt strävar efter goda resultat. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. B-körkort är ett krav
ÖVRIGT
Jokkmokks kommun eftersträvar jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald i vår verksamhet. Kunskaper i samiska språket och den samiska kulturen ses som en tillgång. Vår värdegrund syftar till att ange de värderingar som ska genomsyra all verksamhet i Jokkmokks kommun där våra ledord är respekt, lika värde, ansvar, mod, engagemang och kompetens.
För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken "Ansök här" och inte via e-post eller pappersformat.
Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser.