OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du växa tillsammans med oss?
Ersta diakoni är Sveriges största ideella aktör inom vård och omsorg. Vi bedriver sjukvård, socialt arbete, utbildning och forskning, professionellt och utan vinstsyfte.
Ersta befinner sig i en spännande expansionsfas där vi startar upp nya verksamheter och utvecklar de befintliga. Därför behöver vi vara flera.
• Stimuleras du av förändring och utveckling?
• Drivs du av att starta upp nya verksamheter?
• Trivs du med att vara med och påverka?
Om du svara ja på de frågorna så kan Ersta hemtjänst vara arbetsplatsen för dig.
ARBETSUPPGIFTER
Som verksamhetschef med utökat ansvar arbetar du bland annat med uppstart av nya verksamheter . Du kommer att leda projekt , så tidigare erfarenhet av detta är ett krav. Du kommer även att gå in i befintliga verksamheterna när behov av förstärkt ledarskap uppstår. Detta innebär att du självständigt ansvarar för att planera, leda, utveckla och kvalitetssäkra arbetet inom olika uppdrag. Du arbetar med att skapa och bibehålla goda relationer till kunder, anhöriga/närstående och medarbetare. I din roll ingår att utveckla kontakter med kommunen. Du har ansvar för att beviljade insatser utförs mot kund samt resultat- och personalansvar för dina uppdrag. I din roll ingår att utföra uppdraget enligt avtal med kommunen samt ansvara för arbete utifrån rutiner och processer i kvalitetsledningssystemet. Verksamhetsområdet kan innebär. även ansvaret för avlösarservice och ledsagning. Resor ingår i tjänsten. I din roll rapporterar du till områdeschefen för hemtjänsten.
KVALIFIKATIONER
Du har avslutad högskoleutbildning inom socialomsorg. Du har minst fem års erfarenhet från hemtjänstarbete och minst tre års yrkeserfarenhet på heltid inom verksamhetsområdet med stöd och service för personer med funktionsnedsättning som vårdare, personlig assistent, paramedicinare, biståndshandläggare eller som arbetsledare/chef.
Du är väl förtrogen med lagar, förordningar och föreskrifter inom verksamhetsområdet och har erfarenhet av kvalitetsarbete. Du har en stark drivkraft, är trygg och flexibel. Du kommunicerar framgångsrikt, och trivs i ett relationsbyggande arbete. Du har ett helhetsperspektiv och kan handskas med många varierande arbetsuppgifter samtidigt. Du har förmåga att arbeta resultatinriktat och systematiskt följa upp samt att bedriva förbättringsarbeten i verksamheten. Ett krav är att du kan hemtjänstens planeringsarbete.
ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sekreterarchef Bernadette Bäcklund
08-714 61 54
Karin Bälter, Verksamhetschef
08-714 60 41
Gruppchef Carina Johnsson
08-714 60 36
HR-chef Pernilla Sturve
08-714 6032
Gruppchef Irene Gustavsson
verksamhetschef Karin Bälter
08-714 60 41
Verksamhetschef Anna Lidbäck
Områdeschef Agnieszka Valdner
08-714 60 02
tf Verksamhetschef Ann-Charlotte Bengtsson
08-714 63 73
Verksamhetschef Ann-Charlotte Bengtsson
08-714 63 73