OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Beskrivning av tjänsten som Verksamhetschef
Frösunda Personlig Assistans AB har haft assistanskontor i Örebro många år och bedriver en trygg verksamhet för både kunder och assistenter.
Vi söker nu en verksamhetschef (motsvarande enhetschef) som ska ingå i teamet med andra verksamhetschefer och stödfunktioner på plats i Örebro.
Som verksamhetschef inom personlig assistans arbetar du för att våra kunder, som har olika typer av funktionsnedsättningar, ska få möjlighet att leva det liv de vill leva med hjälp av sina personliga assistenter.
Du har tät kontakt med dina kunder och ibland deras anhöriga för att förvissa dig om att du vet exakt vad de har för förväntningar på Frösunda.
Du handleder de personliga assistenterna i deras arbete så att kunderna och medarbetarna känner sig trygga.
I ditt arbete som verksamhetschef har du möten med kund/anhöriga och personliga assistenter, lägger scheman, attesterar löner, för social dokumentation, arbetsleder grupper samt har budgetansvar. En annan del av din vardag består i rekrytera nya assistenter, bemanna vakanser som sjukluckor och ledigheter.
Sedvanliga chefsuppgifter såsom medarbetar- och lönesamtal samt rehabiliteringsansvar ingår också. För oss är det viktigt att du brinner för att snabbt snappa upp signaler från kunder och medarbetare och agera på dem. Du har en hög servicekänsla, tycker om ett högt tempo och har lätt för att prioritera bland varierande arbetsuppgifter.
Till stöd har du dina verksamhetschefskollegor, din regionchef och en rad stödfunktioner inom företaget. Arbetet som verksamhetschef på Frösunda är ett roligt och stimulerande arbete i ett av assistans branschens största företag.
Vi erbjuder dig
Vi erbjuder dig ett varierande och betydelsefullt arbete, där du som medarbetare uppmuntras att fatta egna kloka beslut. Vi har ett stort utbud av digitala utbildningar och andra verktyg för att du ska kunna utvecklas i din yrkesroll. Självklart har vi även friskvårdsbidrag.
För att lyckas med uppdraget tror vi att du:
- Har en naturlig lyhördhet för andras perspektiv och en förmåga att möta människor på deras villkor.
- Är strukturerad och beslutsmässig, van att leda i förändring och tillväxt.
- Med ett genuint intresse för människor skapar du ett ledarskap som ger förutsättningar för organisationen att nå sina mål. Du är en självklar förebild i att leva efter Frösundas värderingar Respekt, Engagemang och Nyfikenhet.
- Har förmåga att bygga och underhålla affärsrelationer med lyhördhet för kundens behov, med hög empati och med professionalism.
- Kommunicerar tydligt och effektivt, är kvalitetsmedveten och har en stark drivkraft för ständiga förbättringar.
- Står för närvaro, tydlighet, transparens och noggrannhet.
- Har högskoleutbildning eller motsvarande.
- Har 1-2 års erfarenhet från vård- och/eller omsorgsbranschen, gärna från personlig assistans.
- Har giltigt B-körkort, då resor i regionen förekommer
Om Frösunda Personlig assistans
Frösunda är en av landets ledande assistansanordnare med över 25 års erfarenhet. Det gör oss till ett tryggt företag för dig som medarbetare och för våra kunder och närstående. Vi är en ansvarsfull arbetsgivare som tar helhetsansvar för assistansen dygnet runt. Tack vare lokala kontor över hela Sverige i kombination med centrala stödfunktioner finns vi alltid här för dig och dina kunder. Som medarbetare hos oss får du ett varierande arbete och möjlighet att utvecklas. Här gör du skillnad - varje dag.
Övrig information
- Anställningsform: Tillsvidareanställning
- Omfattning: Heltid
- Arbetstid: Dagtid, kan förekomma enstaka kvällar vid kundaktiviteter
- Tillträde: Enligt överenskommelse
Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Sista ansökningsdag 2023-05-07
Vid frågor om tjänsten, är du varmt välkommen att kontakta:
Pia Widén, Verksamhetschef, 010-130 32 07
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss kontakt från rekryterings/ bemannings och annonssäljare.