Verksamhetschef Myndighet, Hälso- och sjukvård

Verksamhetschef Myndighet, Hälso- och sjukvård

Arbetsbeskrivning

Omsorgssektionens uppdrag är att ge vård och omsorg till äldre och funktionsnedsatta, samt stöd till enskilda och familjer .
Drivs du av att hitta lösningar och goda samarbeten- då är du välkommen till oss!

I Tranemo kommun känner du dig välkommen. Här verkar vi för en stark känsla av samhörighet och uppmuntrar dig som anställd att ha inflytande och delaktighet i utvecklingsarbetet av våra verksamheter. Vi utgår från ett tydligt hållbarhetsperspektiv där vi som arbetsgivare satsar på bra arbetsvillkor, ett gott ledarskap och utgår från en tydlig värdegrund; Vår verksamhet ska vara tillgänglig för alla, alla ska bli bemötta på ett positivt och professionellt sätt, vi levererar tjänster med god service och hög kvalitet och alla vi möter ska känna att de blir lyssnade på.
Vi lever i en föränderlig tid och söker därför efter kompetenta och engagerade medarbetare som vill vara med och bygga framtidens Tranemo.

Tranemo kommun – Närheten till varandra bygger relationer för framtiden.



ARBETSUPPGIFTER
Omsorgssektionen har under flera år arbetat för en tillitsfull organisation. Verksamheten är inne i en spännande utvecklingsfas där vi nu söker efter verksamhetschef för Myndighet och Hälso- och sjukvård.
Från januari kommer sektionen att se ut på detta sätt:

1. Vård och Omsorg: hemtjänst, korttidsvistelse/växelvård,
dagverksamhet, bemanning och vård- och
omsorgsboenden.
2. Funktionsnedsättning: gruppbostäder enligt LSS,
korttidsboende, daglig verksamhet, assistansenhet och
socialt stödteam.
3. Myndighet: barn, unga, vuxen, LSS och äldre, Hälso- och sjukvård, administration samt systemförvaltning.

Som verksamhetschef har du det övergripande ansvaret att leda och utveckla verksamheten utifrån politiskt fastställda mål. Du har erfarenhet av ledarskap i en politiskt styrd organisation med kunskaper om den kommunala verksamhetens regelsystem, myndighetsutövning och organisationsstruktur. Styrning och ledning samt ekonomisk uppföljning är en viktig del i ditt arbete.
Du ingår i sektionens ledningsgrupp. Samverkan med kommunens övriga sektioner är en viktig del i ditt arbete.
Du leder utifrån tillitsbaserat förhållningssätt som ger förutsättningar för engagemang och delaktighet i organisationen och skapar förtroendefulla relationer. Din ledarstil präglas av dialog, tillit och transparens.
Du är tydlig och skapar engagemang, motivation och delaktighet både direkt och genom andra. Genom en god kommunikativ förmåga skapar och underhåller du goda relationer och verkar för dialog och gott samarbetsklimat. Du är kreativ och utvecklingsinriktad, trygg och stabil samt har erfarenhet av att ha lett framgångsrikt utvecklingsarbete.
Du leder verksamheten genom dina enhetschefer med tydliga uppdrag, uppföljning, analys och långsiktig planering. Du bidrar aktivt i sektionens gemensamma arbete för att nå uppsatta mål och att sätta strategier. En utmaning framåt blir att arbeta med den organisatoriska förändring som nu sker. Du behöver tillsammans med chefer och medarbetare tänka kreativt för att erbjuda bästa möjliga service och omsorg inom våra förutsättningar.

Tillsammans med enhetscheferna leder du verksamheten med mod och glädje!
I ditt chefsuppdrag är det viktigt att du, i samspel med övriga chefer, skapar förutsättningar för kompetensutveckling, engagemang och arbetsglädje. Du förväntas följa utvecklingen i omvärlden. Du säkerställer att verksamheten utformas på ett sådant sätt att den möter gällande lagstiftning.

KVALIFIKATIONER
För att lyckas i rollen vill vi att du, förutom personlig lämplighet, har
- en relevant högskole- eller universitetsutbildning
- flera års erfarenhet av att leda verksamheter inom
offentlig verksamhet särskilt inom myndighet/hälso-
och sjukvård
- väldokumenterat goda ledarskapserfarenheter
- erfarenhet av kvalificerade uppgifter inom ledarskap,
organisation och offentlig förvaltning samt de lagar och
regler som styr sektionens verksamhet
- Körkort krävs.
Flera års erfarenhet av att leda verksamheter inom
offentlig verksamhet och väldokumenterat goda ledarskapserfarenheter.

ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt GDPR.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Områdeschef Socialt stöd/LSS Carina Öman Stenvall
0325-576376
Samordnare Sociala stödteamet Elisabeth Bay-Jensen
0766-430712
Områdeschef Marita Nordin
0325-576314
Områdeschef Sanjin Okic
0325-576312
Områdeschef Martti Järviniemi
0325-576375
Områdeschef Fidan Bilalli
0325-576214
Områdeschef Eva Wik
0325-576280
Områdeschef Madelen Stangel
0325-576309
Områdeschef Hemtjänst Tranemo Siv Vadelius
0325-576383
Tf områdeschef Adis Suskic

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Tranemo Kommun , Omsorgssektion
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 september 2023
  • Ansök senast: 9 oktober 2023

Besöksadress

Storgatan 26 Tranemo
None

Postadress

Storgatan 26
Tranemo, 51480

Liknande jobb


Enhetschef till Gryta demenscentrum

Enhetschef till Gryta demenscentrum

4 november 2024

Avdelningschef för äldreomsorg till Bromma stadsdelsförvaltning

Avdelningschef för äldreomsorg till Bromma stadsdelsförvaltning

25 oktober 2024

Enhetschef hemtjänst

Enhetschef hemtjänst

23 oktober 2024