OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du utvecklas som ledare och samtidigt vara med och starta upp en helt ny verksamhet utifrån visionen Alla har rätt till ett bra liv?
Vi söker just nu en ledare till vårt Särskilda Boende som ska strata upp under våren 2023. Det är ett spännande arbete där du får vara med från början och bygga upp en ny verksamhet. Allt från att planera lokalerna, rekrytera personalgrupp och ge de boende som flyttar in de allra bästa förutsättningarna för ett bra liv.
Att jobba som verksamhetschef på Humana
Humanas division vuxen har en rad olika verksamheter i hela Sverige. HVB, särskilda boenden, LSS-bostäder och dagliga verksamheter. Nyby kommer att bli ett nytillskott till våra verksamheter för Särskilt boende för personer som är 21 år eller äldre, huvudmålgrupp psykiatri.
Som verksamhetschef kommer du att ha stort inflytande över verksamhetens innehåll och din egen arbetssituation. Du kommer att vara med och bygga verksamheten från grunden. Att sedan utforma rätt insatser som passar våra klienters behov ställer krav på initiativförmåga, kreativitet och problemlösningsförmåga.
Utöver verksamhetens innehåll ansvarar du även för budget, arbetsmiljö/personalfrågor samt övrigt som är kopplat till den dagliga driften. Som stöd till dig som verksamhetschef finns även olika stödfunktioner som t ex HR, Kvalitet och Metod, Ekonomi, Fastighet, IT och Hälso- och Sjukvårdspersonal. Du kommer att ingå i områdets ledningsgrupp tillsammans med regionchef och övriga verksamhetschefer. För oss är det viktigt att jobba tillsammans för att hjälpa och inspirera varandra.
Vem är du?
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper, då vi utgår från Humanas ledarskapsprofil vid rekrytering av nya chefer. Du ska vara handlingskraftig, resultatorienterad, vara en lagspelare samt ha god självkännedom.
Du behöver ha en god kommunikativ förmåga där du har lätt för att skapa och vidhålla relationer. Du behöver kunna utrycka dig väl i både tal och skrift och ska kunna representera verksamheten i olika sammanhang. Du skall ha lätt för att leda och utveckla verksamhetens grundidé om att alla har rätt till ett bra liv, samt stå för Humanas värdegrund gällande Ansvar, Engagemang och Glädje.
Du har erfarenhet och god kompetens inom behandlingsverksamhete, Särskilda boenden eller LSS. Viktigt är att du har en bred kunskap och erfarenhet av psykiatri.
Du är en lyhörd och tydlig ledare som skapar engagemang genom ettnärvarande ledarskap. Du har goda administrativa färdigheter och har erfarenhet av ekonomisk uppföljning.
Om du erbjuder oss din kunskap och ditt engagemang kommer vi att erbjuda en stimulerande, trivsam och positiv arbetsplats. Dina möjligheter att utvecklas hos oss är stora och du har goda chanser att växa utifrån dina intressen och kompetensområden.
För denna tjänst krävs det att du har:
- Minst 2 års erfarenhet av att leda och utveckla omsorgs- eller LSS-verksamheter
- Relevant högskole- eller universitetsutbildning som t ex socionom,
beteendevetare eller annan likvärdig utbildning. Godkänd kurs i socialrätt är ett krav.
- God förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift.
- God samarbetsförmåga och har lätt för att nätverka och skapa relationer.
- Viljan att arbeta på/i verksamheten måndag-fredag dagtid.
- B körkort.
Det är även meriterande om du har:
• Starta upp en ny verksamhet.
• Erfarenhet av att driva förändringsarbete
Du kommer att behöva lämna ett utdrag ur belastningsregistret innan ev. anställning
Vad får du?
-Möjlighet att delta i Ledarprogram
-Coachande chef och stöttande stabsfunktioner nära dig
-Möjlighet till regelbunden professionell handledning
-Karriär- och utvecklingsmöjligheter
-Friskvårdsbidrag
-Kollektivavtal
Att jobba på Humana
Humana utvecklar och levererar omsorgstjänster efter människors behov och samhällets önskemål. Vi drivs av viljan att ge våra kunder ökad livskvalitet och en bra vardag. Att alla har rätt till ett bra liv är en naturlig utgångspunkt för oss på Humana
På Humana arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund - engagemang, glädje och ansvar. Våra värdegrundsord är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med goda anställningsvillkor. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet. Vi satsar på kompetensutveckling för våra chefer genom bland annat mentorprogram, ledarträffar, ledarutvecklingsprogram samt Humanas digitala lärportal Humana Academy.
Läs mer om hur det är att jobba hos oss på Humana https://www.humana.se/jobb
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Under rekryteringsprocessen kan du komma att få genomgå telefonintervjuer, tester, kompetensbaserade intervjuer samt eventuellt arbetsprov.
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult