OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Våra 1100 medarbetare spelar en viktig roll för Sjöbos utveckling och välfärd. Vi strävar kontinuerligt efter att bli en mer attraktiv och jämlik arbetsgivare, och erbjuder våra medarbetare ett brett friskvårdsutbud, rökfri arbetstid och flexibla arbetstider där det är möjligt. Vårt arbete genomsyras av värdeorden "Professionella, öppna och engagerade mot gemensamma mål" Tillsammans gör vi skillnad för Sjöbo kommuns medborgare och besökare!
Offentlig utemiljö är en av fyra verksamheter som ingår i tekniska förvaltningen och har ett brett ansvarsområde. Vi arbetar med planering projektering, väghållning, gata/anläggning, drift underhåll, parker och lekparker, utsmyckning, markarbeten, renhållning i naturen, trafikreglering mm.
Sjöbo kommun söker nu en driven och utvecklingsorienterad Gatuchef.
ARBETSUPPGIFTER
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att planera, leda och utveckla trafik, gata- och parkverksamheten med tillhörande myndighetsfrågor på uppdrag av politisk nämnd. Du kommer att leda en verksamhet under utveckling och ansvara för såväl personal, ekonomi samt arbetsmiljöarbete. Till hjälp för enhetens ledning har du en biträdande enhetschef och arbetsledare samt trafikingenjör.
Uppdraget består av ett flertal olika ansvarsområden, som till exempel genomförande av upphandlingar inom aktuellt område, trafikfrågor som spelar en allt större roll i verksamheten.
Du kommer att arbeta med alla delar från planering, ekonomiska projektkalkyler, byggledning samt besiktningar.
I våra projekt har vi har stort fokus på ekonomi, tid och kvalitet och arbetet sker ofta i dialog med medborgare, myndigheter, fastighetsägare och företag. I arbetet ingår att driva projekt och arbetsleda exploateringsverksamheten.
Det är viktigt att du kan göra avvägningar mellan medborgarnas krav på service och kvalitét i relation till de ekonomiska ramarna. Du ingår i förvaltningens ledningsgrupp där du förväntas samarbeta med övriga verksamhetsområden och bidra med utveckling inom förvaltningen.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med högskoleutbildning inriktning mot väg, mark eller anläggning, alternativt annan utbildning och arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som lämplig.
Du har en bred erfarenhet av teknisk verksamhet, gärna inom gata-park. Erfarenhet av upphandling samt att leda stora investeringsprojekt är också ett krav. Du har kunskap i ekonomiska processer och projektstyrning.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbetsledning.
Har du tidigare arbetat inom en politiskt styrd organisation med erfarenhet av LOU (Lagen om offentlig upphandling) ser vi det som en fördel.
B-körkort är ett krav.
Arbetet innebär många kontakter med medborgare, myndigheter och entreprenörer men även med politiker, konsulter och andra verksamheter inom kommunen så vi värdesätter att du har en god kommunikationsförmåga och kan anpassa ditt budskap i förhållande till olika situationer. Som person drivs du av ständig utveckling, är lyhörd och agerar prestigelöst. Genom ditt ledarskap skapar du delaktighet och laganda för dina medarbetare och struktur för verksamheten.
Du har viljan och ambition att se helheter och ständigt förbättra verksamheten.
Vi gör löpande urval och intervjuer i denna rekrytering.
ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har Sjöbo kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund och livserfarenhet till tjänsten.
Sjöbo är en expansiv kommun mitt i södra Skåne. Här bor 19 400 invånare som har nära till den omväxlande naturen och många olika boendeformer att välja på.