Verksamhetschef Omsorgsförvaltningen

Arbetsbeskrivning

Alpin skidåkning, bad längs Storsjöns stränder och rekreationsområden i anrika bruksmijöer. I Sandviken väntar ett rikt frilufts- och kulturliv i kombination med låga boende- och levnadskostnader. Allt i en internationell atmosfär kring den högteknologiska verkstadskoncernen Sandvik AB. Sandvikens Kommun arbetar för en bra livsmiljö för kommunens 37000 invånare samt att vara den goda arbetsplatsen för över 3000 anställda.

Omsorgsförvaltningen med ca 1200 anställda omfattar tre verksamhetsområden så som ordinärt boende, vård- och omsorgsboende och specialenheter. Dessa delar innehåller både äldre- och handikappomsorg. Utöver detta finns stödfunktioner så som ekonomer, handläggarenhet, administrativt- och personalstöd.

Till verksamhetsområdet Specialenheter söker vi nu en verksamhetschef med ansvar för neuro- och socialpsykiatri, korttidsboenden samt Hälso- och sjukvårdsorganisationen inklusive hemsjukvård.

ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att ha övergripande ansvar för ledning och utveckling med verksamhets-, personal- och ekonomiansvar för Din del av organisationen.I ditt uppdrag ingår att tillsammans med socialchefen bevaka omvärlden och utvecklingsfrågor.Du ska leda, planera, utveckla, följa upp och styra verksamheten kostnadseffektivt och med god kvalitet. Som verksamhetschef kommer Du att ansvara för 6 enhetschefer inom handikapp- och äldreomsorgen.Som verksamhetschef är Du direkt underställd socialchefen.Du ingår i förvaltningens ledningsgrupp och förväntas där ha ett övergripande perspektiv för att nå goda resultat inom hela förvaltningen.




KVALIFIKATIONER
Vi söker Dig som har lämplig högskoleutbildning och gärna någon form av ledarskapsutbildning. Du får gärna ha erfarenhet av att leda andra chefer och arbeta i en politiskt styrd organisation. Du ska ha god kunskap om den lagstiftning som styr verksamheten.

Som person är Du säker och professionell i din framtoning samt har god självkännedom. Du är tydlig, drivande och har uthållighet i att utveckla verksamheten. En utvecklad social kompetens är en förutsättning för detta arbete som präglas av ständig samverkan med kollegor och uppdragsgivare.

Körkort samt tillgång till egen bil i tjänsten är ett krav.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anne-Lie Adolfi
026-24 17 69
Annika Stadin
026-24 15 34
Petra Winberg
026-24 15 34
Sabina Johansson
026-24 03 63
Pia Linde
026-24 20 78
Inglis Skoog
026-24 19 88
Linda Sohlberg
026-24 18 19
Enhetschef Annika Einarsson
026-24 15 97
Vårdförbundet Pia Linde
026-24 20 78
Personalsekreterare Anne-Lie Adolfi
026-24 17 69

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen Sandviken
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön Tidsbegränsat chefsavtal kommer att tillämpas.
  • Heltid. Individuell lönesättning. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse.
  • Publicerat: 8 april 2014

Besöksadress

81180 Sandviken
None

Postadress

Stadshuset, Odengatan 37
Sandviken, 81180

Liknande jobb


22 november 2024

15 november 2024

Enhetschef funktionsstöd

Enhetschef funktionsstöd

13 november 2024

Enhetschef särskilt boende

Enhetschef särskilt boende

11 november 2024