OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du jobba för en av omsorgens ledande aktörer och arbeta för att alla ska få ett bra och meningsfullt liv? Sök redan idag och bli en av Humanas hjältar!
Om verksamheten
Du kommer att ansvara för 2 stycken LSS gruppbostäder i Örebro. Målgruppen på våra boenden är personer inom personkrets 1 vilket omfattar personer med utvecklingsstörning, autism eller autismliknande tillstånd.
Om tjänsten
Som verksamhetschef har du stort inflytande över verksamheternas innehåll och din egen arbetssituation. Att utforma rätt insatser som passar våra klienters behov ställer krav på initiativförmåga, kreativitet och problemlösningsförmåga. För att skapa och bibehålla en bra kvalitet krävs ett verksamhetsnära och coachande ledarskap. Du planerar, leder och utvecklar din verksamhet enligt lagar och föreskrifter.
Utöver verksamhetens innehåll ansvarar du även för budget, arbetsmiljö, personalfrågor samt övrigt som är kopplat till den dagliga driften.
Till din hjälp att uppnå verksamhetens mål har du en gruppledare på vardera verksamhet, sjuksköterska och en engagerad personalgrupp. Till din hjälp har du även olika stödfunktioner som t ex HR, kvalitet och metod, ekonomi, lön, fastighet, IT och specialister inom hälso- och sjukvård. Du ingår i områdets ledningsgrupp tillsammans med regionchef och övriga verksamhetschefer. För oss är det viktigt att jobba tillsammans och hjälpa och inspirera varandra.
Som anställd på Humana är du en ambassadör för vår värdegrund, glädje, engagemang och ansvar, och som Verksamhetschef har du det yttersta ansvaret för att våra klienter får insatser av god kvalitet och ett respektfullt bemötande.
Vem är du?
Du ska ha ledarerfarenhet, vara van och ha en stor förmåga av att leda och utveckla personal. Vi söker dig som är handlingskraftig, resultatorienterad och med god självkännedom.
Du har en god kommunikativ förmåga där du har lätt för att skapa relationer och vidhålla kontakter. Du är en lyhörd och tydlig ledare som skapar engagemang genom ett närvarande ledarskap.
Du har goda administrativa färdigheter och har erfarenhet av ekonomisk uppföljning. Du har förmåga att leda och utveckla verksamhetens grundidé om att alla har rätt till ett bra liv, samt stå för Humanas värdegrund gällande Ansvar, Engagemang och Glädje.
Om du erbjuder oss din kunskap och ditt engagemang kommer vi att erbjuda en stimulerande, trivsam och positiv arbetsplats. Dina möjligheter att utvecklas hos oss är stora och du har goda chanser att växa utifrån dina intressen och kompetensområden.
För denna tjänst krävs det att du har:
- Flera års erfarenhet av att leda och utveckla verksamheter inom vård, omsorg eller behandling.
- Relevant högskole- eller universitetsutbildning som t ex socionom, beteendevetare eller annan likvärdig utbildning.
- God förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift.
- Mycket goda kunskaper i svenska språket
- God systemvana
- God samarbetsförmåga och är bra på att skapa relationer såväl intern och extern.
- Viljan att arbeta på/i verksamheten måndag-fredag dagtid.
- Erfarenhet av arbete i LSS-verksamheter och erfarenhet av att möta individer med funktionsnedsättning.
- B körkort.
- Erfarenhet av att driva ett förändringsarbete.
Det är viktigt att du trivs med att arbeta verksamhetsnära och vill bidra till en god gemenskap. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Inför anställning lämnas utdrag ur belastningsregistret.
Vi erbjuder
Hos oss får du möjligheten att utforma din verksamhet tillsammans med fenomenala kollegor i en prestigelös miljö där vi ser, stöttar och uppmuntrar varandra.
Som chef erbjuds du en mängd utvecklingsmöjligheter och vi vill gärna vara med i din fortsatta karriär.
Humana har kollektivavtal, tjänstepension, försäkringar, friskvårdsbidrag samt en intern lärportal med ett brett utbud av utbildningar.
Arbetstid och tjänstgöringsgrad:Tillsvidareanställning, Heltid / Dagtid, vi tillämpar sex månaders provanställning.
Lön:Enligt överenskommelse, övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal.
Tillträde:Enligt överenskommelse
Vad händer nu?
Urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdagen. Skicka därför gärna din ansökan redan idag!
Under rekryteringsprocessen kan du komma att få genomgå telefonintervjuer, tester, kompetensbaserade intervjuer samt eventuellt arbetsprov.
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss, malin.alvin@humana.se
Om Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag med cirka 17 000 medarbetare som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humana är ett tillväxtbolag med fokus på hög kvalitet och nöjda kunder. Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med goda anställningsvillkor. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del i detta arbete. Humana är börsnoterat på Nasdaq Stockholm sedan 2016 och har huvudkontor i Stockholm. Läs mer om hur det att jobba hos oss på Humana HÄR
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult