OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du erbjudas ett spännande och utvecklande jobb samtidigt som du arbetar för att dagligen ge människor ett bra liv? Vill du dessutom få möjlighet att utvecklas på ett företag som har Engagemang, Glädje och Ansvar som ledord? Då har du möjligheten att söka tjänsten som Verksamhetschef på Ringsjöhemmet, Humana. I rollen kommer du tillsammans med oss att arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv.
Om verksamheten
Ringsjöhemmet tar emot personer med psykisk ohälsa ofta i kombination med ett missbruk. Enheten har totalt 26 platser, fördelade på HVB, Särskilt boende och Korttidsboende. Varje klient har en egen genomförandeplan utifrån deras enskilda behov. Vi arbetar i team där kontaktperson/ behandlare, undersköterskor, KBT-terapeut, sjuksköterskor samt psykolog samarbetar för att ge klienten den bästa vården utifrån dess förutsättningar och situation.
Om tjänsten
Som verksamhetschef har du stort inflytande över verksamhetens innehåll och din egen arbetssituation. För att skapa och bibehålla en bra kvalitet krävs ett verksamhetsnära och coachande ledarskap. Du planerar, leder och utvecklar din verksamhet enligt lagar och föreskrifter. Utöver verksamhetens innehåll ansvarar du även för budget, arbetsmiljö, personalfrågor samt övrigt som är kopplat till den dagliga driften. Till din hjälp att uppnå verksamhetens mål har du en biträdande verksamhetschef, teamledare, sjuksköterskor och en engagerad personalgrupp. Du har även olika stödfunktioner som t ex HR, kvalitet och metod, ekonomi, lön, fastighet, IT och specialister inom hälso- och sjukvård.
Du ingår i områdets ledningsgrupp tillsammans med regionchef, regional verksamhetschef och övriga verksamhetschefer. För oss är det viktigt att jobba tillsammans.
Som anställd på Humana är du en ambassadör för vår värdegrund; Engagemang, Glädje och Ansvar, och som verksamhetschef har du det yttersta ansvaret för att våra klienter får insatser av god kvalitet och ett respektfullt bemötande.
Vem är du?
Du ska ha ledarerfarenhet, vara van vid och ha en stor förmåga, av att leda och utveckla personal. Vi söker dig som är handlingskraftig, resultatorienterad och med god självkännedom. Du har en god kommunikativ förmåga där du har lätt för att skapa relationer och vidhålla kontakter. Du är en lyhörd och tydlig ledare som skapar engagemang genom ett närvarande ledarskap. Du har goda administrativa färdigheter och har erfarenhet av ekonomisk uppföljning. Du har förmåga att leda och utveckla verksamhetens grundidé om att alla har rätt till ett bra liv, samt stå för Humanas värdegrund gällande Engagemang, Glädje och Ansvar.
Om du erbjuder oss din kunskap och ditt engagemang kommer vi att erbjuda en stimulerande, trivsam och positiv arbetsplats. Dina möjligheter att utvecklas hos oss är stora och du har goda chanser att växa utifrån dina intressen och kompetensområden.
För denna tjänst krävs det att du har:
- Flera års erfarenhet av att leda och utveckla verksamheter inom vård, omsorg eller behandling.
- Relevant högskole- eller universitetsutbildning som t ex socionom eller annan likvärdig utbildning.
- God förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift.
- Mycket goda kunskaper i svenska språket
- God systemvana
- God samarbetsförmåga och är bra på att skapa relationer såväl internt som externt.
- Viljan att arbeta på/i verksamheten måndag-fredag dagtid.
- Erfarenhet av att driva ett förändringsarbete.
- B körkort.
Det är viktigt att du trivs med att arbeta verksamhetsnära och vill bidra till en god gemenskap. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Inför anställning lämnas utdrag ur belastningsregistret.
Att jobba på Humana
På Humana arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund - engagemang, glädje och ansvar. Våra värdegrundsord är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med goda anställningsvillkor. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet. Vi satsar på kompetensutveckling för våra chefer genom bland annat mentorprogram, ledarträffar, ledarutvecklingsprogram samt Humanas digitala lärportal Humana Academy.
Läs mer om hur det är att jobba hos oss på Humana https://www.humana.se/jobb
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Under rekryteringsprocessen kan du komma att få genomgå telefonintervjuer, tester, kompetensbaserade intervjuer samt eventuellt arbetsprov.
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult