OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ryds Glas är ett entreprenörsdrivet företag som älskar glas! Under de senaste åren har vi haft en kraftig tillväxt och vi är Sveriges största glasmästeri. Koncernen omsätter idag 700 MSEK och är verksamma på drygt 50 orter med huvudkontor i Helsingborg. Ryds Glas har 480 anställda och behöver nu förstärka med flera kompetenta kollegor för att fortsätta tillväxtresan. Ryds Glas arbetar aktivt med jämställdhetsfrågor och ser därför gärna både kvinnliga och manliga sökande.
Vi är experter på glas och våra glasmästare är alltid uppdaterade när det gäller nya och kreativa lösningar till våra kunder. Bland våra kunder finns både företag och privatpersoner såväl som kommuner och offentlig verksamhet. Vi erbjuder montage och underhålls- eller reparationsarbete av alla typer av planglas, så som fönster, fasader, tak, inredning, ljudisolering, energibesparing och säkerhetslösningar. Läs gärna mer på rydsglas.se
Din Roll
Som Verksamhetschef för anläggningarna i Blekinge (Karlskrona, Karlshamn & Ronneby) har du det övergripande ansvaret för att glasmästeriverksamheten inom ditt ansvarsområde når sina mål och utvecklas på ett positivt sätt. I rollen är du personalansvarig för samtliga medarbetare på anläggningarna och du har ansvar för att leda och utveckla personalen som består av ca 15 medarbetare med rollerna glasmästare, arbetsledare och projektledare.
Du arbetar i nära samarbete med arbetsledaren och du samverkar aktivt med Ryds Glas centrala driftsorganisation som i sin tur ska ses som verksamhetens styrelse.
Rollen är placerad på Ryds Glas anläggningar i Blekinge och rapporterar till VD.
Huvuduppgifter och ansvarsområden:
Ledning av verksamheten inklusive personalansvar
Framtagande av årlig budget och verksamhetsplan enligt Ryds Glas i samverkan med VD
Övergripande ansvar för anläggningar i Blekinge
Bedriva förbättringsarbete av befintlig verksamhet.
Driva försäljningen framåt och teckna försäljningsavtal
Identifiera, bearbeta och göra affärer med befintliga nyckelkunder samt potentiella nya kunder
Din Profil
För denna roll söker vi dig som har minst fem års erfarenhet från liknande roll med personalansvar. Du är affärsorienterad och innehar ett affärstänk som kan ta verksamheten framåt och driva organisationen mot uppsatta mål. Som person är du en entreprenöriell företagsledare. Du ser möjligheter i de flesta situationer och du ligger ständigt steget före i processerna.
Du har stor erfarenhet av avtalsskrivning och förhandling och du förstår vikten av att skapa rätt affärer som är lönsamma för verksamheten. Vi tror att du är etablerad i Blekinge med omnejd och har ett upparbetat kontaktnät inom relevanta områden/branscher.
Ytterligare kompetenser:
Goda ledaregenskaper
Självgående och strukturerad
Grundläggande förståelse för ekonomiska begrepp
God administrativ förmåga
Förståelse av marknaden och/eller byggbranschen
Förmåga att analysera, förstå och utveckla befintlig verksamhet då det gäller rutiner, processer och arbetsmiljö
Representativt föredöme internt och externt
Driven, affärsorienterad och affärsmässig
Din ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Talentor Sweden AB. Om du har några frågor är du välkommen att kontakta, Linnéa Forsén, Rekryteringskonsult, på tel 072-644 10 90. Sista ansökningsdag är den 27/2. Vi kommer att gå igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag.
Välkommen med din ansökan!