Verksamhetschef, sektor arbete, trygghet och omsorg

Verksamhetschef, sektor arbete, trygghet och omsorg

Arbetsbeskrivning

Strax norr om Göteborg längs Göta älv ligger Ale kommun med en befolkning som ökar mest i regionen. Vi växer med 200 bostäder om året. Frågar du våra nya Alebor är goda kommunikationsmöjligheter, skog och vatten i vacker natur några anledningar. Kalla det gärna livskvalitet.

I kommunen är vi cirka 2 300 anställda som ger Aleborna inspiration att följa sina drömmar. Då krävs riktigt bra medarbetare. Vill du möta Alebornas förväntningar med oss?

Sektor arbete, trygghet och omsorg har i uppdrag att utifrån gällande lagstiftning och fattade biståndsbeslut erbjuda Alebor i alla åldrar adekvat stöd. Sektorn har också i uppdrag att bedriva förebyggande arbete. Utgångspunkten för allt arbete är ett salutogent förhållningssätt och syftar till att stärka den enskildes resurser.

Sektorn står inför spännande utmaningar och delvis nya arbetssätt. Kommunen växer snabbt och det ställer krav på sektorn att möta nya och utökade behov. God samverkan, såväl internt som externt, är en förutsättning för att sektorn ska lyckas i sitt uppdrag att bistå Aleborna. Vill du vara med på den här utvecklingsresan som vi påbörjat?

ARBETSUPPGIFTER
Funktionshinder

Som verksamhetschef har du ansvar för verksamhetsutveckling, arbetsmiljö, personal och ekonomi. Ledningsgruppen för funktionshinder består av åtta engagerade och kompetenta enhetschefer som tillsammans med blivande verksamhetschef kommer att driva verksamhetsområdets frågor och pågående processer. I takt med att kommunen växer ökar behoven av såväl bostäder som arbetsplatser för människor med funktionsnedsättning och planering för att bygga nya bostäder med särskild service pågår.

Utöver ditt arbete i verksamhetsområdet förväntas du vara en aktiv del av sektorledningen och tydligt bidra till att skapa mervärde genom samarbete. Dessutom deltar du i nätverk inom bland annat Göteborgsregionen.

KVALIFIKATIONER
Akademisk examen inom ett för verksamhetsområdet relevant område.

Goda kunskaper i den för socialtjänsten tillämpliga lagstiftningen i allmänhet och lagstiftningen för funktionshinderområdet i synnerhet är ett krav, likaså gedigen ledarerfarenhet. Erfarenhet av att leda ledare är meriterande och du bör också ha påvisbar erfarenhet av framgångsrikt förändringsarbete.

Ale kommun har en ledardefinition som är tydligt, tryggt och modigt ledarskap och den stämmer med ditt sätt att arbeta. Du behöver ha en stor personlig mognad, ett välutvecklat omdöme och ett salutogent förhållningssätt. Dessutom en god förmåga att samarbeta och skapa relationer. Du är strategisk i ditt tänkande men också kreativ i ditt sätt att ta dig an nya utmaningar. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

B-körkort krävs.

ÖVRIGT
I Ale kommun tillämpar vi rökfri arbetstid.

Månadslön. Individuell lönesättning.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.

Dina personuppgifter behandlas i Visma Recruit under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Visma Recruit-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun.

Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Carina Westelve, processkoordinator
0737-731409
Fackliga representanter nås via växeln
0303-33 00 00
Ellinor Seth, verksamhetschef
0303-33 07 55, 0704-32 07 55
Ulrika Johansson
0303-33 02 62, 0704-32 02 62
Sektorchef Ebba Sjöstedt
0767-61 46 29
Administrativ chef Ulrika Johansson, ej tillgänglig 15/7-7/8
0303-33 02 62
Tillsynsansvarig social omsorg Marie Bertilsson, ej tillgänglig 11-27/7
0303-33 06 66
Administrativ chef Ulrika Johansson
0303-33 02 62
Verksamhetsutvecklare IT Anett Larsson
0303-33 04 22
Planeringssekreterare Hanna Hogström
0303-37 12 83

Sammanfattning

Besöksadress

Ledetvägen 6 ALAFORS
None

Postadress

Ledetvägen 6
Alafors, 44980

Liknande jobb


6 december 2023