OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sjöstadens vårdcentral är belägen centralt i vackra Mariestad. Vi har idag ca 9000 listade patienter. Här arbetar ca 30 st. medarbetare inom de olika yrkeskategorierna. Hos oss blir du del av ett engagerat team medarbetare som tillsammans arbetar för att ge patienterna den bästa möjliga vården.
Verksamhetschef till Sjöstadens Vårdcentral
Har du ett stort intresse för ledarskap och förmågan att engagera och motivera din personal? Är din syn på arbete synonymt med hög kvalitet och god service? Då ser vi fram emot att lära känna dig!
Vi söker nu en engagerad och driven verksamhetschef som tillsammans med medarbetarna vill driva Vårdcentralens utvecklingsarbete.
Vad erbjuds du?
I uppdraget som verksamhetschef ansvarar du för att leda och säkerställa det dagliga arbetet på mottagningen. Du verkar aktivt i det operativa såväl som det långsiktigt strategiska arbetet och planeringen för mottagningen.
Dina arbetsuppgifter består av personalansvar för en grupp om ca 30 medarbetare bestående av olika specialistfunktioner. Vidare arbetar du löpande med planering, schemaläggning, verksamhetsutveckling, budgetering och uppföljning av kvalitet, ekonomiskt utfall m.m. Du ansvarar för att verksamheten bedrivs i enighet med rådande avtal för Region Västra Götaland.
Du kommer även ges möjlighet att påverka utformningen och arbetsformerna för en lokal ledningsgrupp för Vårdcentralen..
Du rapporterar till VD för Prima Vård Mellansverige.
Vem söker vi?
Vi söker dig som är yrkesutbildad inom vården och med erfarenhet inom primärvård. Det är meriterande om du är utbildad läkare eller sjuksköterska. Du är trygg i din profession och har stort intresse för arbetsledning och utveckling. Ditt ledarskap grundar sig i att skapa engagemang och arbetsglädje och du har tidigare erfarenhet av att arbeta med personal på individ- och gruppnivå. Vi ser gärna att du har erfarenhet av budgetarbete och ekonomiska uppföljningar.
Som person är du empatisk, engagerad och kompetent. Du är flexibel, positiv och van vid att ta egna initiativ och eget ansvar. Uppdraget kräver hög social kompetens med en mycket god samarbetsförmåga samt god struktur och förmåga att prioritera. För att vara framgångsrik i rollen söker vi dig som är lösningsfokuserad och intresserad av att, med hjälp av din kreativitet, se möjligheter i olika situationer.
Anställning och ansökan:
Tillsvidareanställning 100 % tjänstgöring. Sex månaders provanställning kan bli aktuellt beroende på tidigare erfarenhet. Tillträde enligt överenskommelse. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan därför komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta:
VD, Johan Sunnemark johan.sunnemark@primavard.nu alt. 076-883 83 05
HR-chef, Andreas Edhammer, andreas.edhammer@primavard.nu alt. 073-625 37 18
Prima Vård är ett svenskt vårdbolag verksamt inom primärvård, kvinno- och barnhälsa, psykisk hälsa och företagshälsovård. Nordstjernan är huvudägare med den uttalade ambitionen att bygga en högkvalitativ aktör inom svensk hälso- och sjukvård. Prima Vård har idag cirka 75 vårdenheter och omkring 300 000 listade patienter i 12 regioner.
Det som förenar oss är att vi tror att den bästa vården är när det sker på det sätt som passar dig. Det ska vara nära dig, varmt och personligt. Vill du träffa oss här på vårdcentralen så gör du det. Vill du träffa oss i ett videomöte så gör du det. Vi finns här när du behöver det och på det sätt som passar dig. Vår symbol är ett hus som symboliserar alla de kompetenser vi samlar under samma tak. Det ska vara en trygg plats att komma till där alla är välkomna – i livets alla faser.
I Prima Vård ingår flertalet vårdcentraler, Mama Mia, Prima Psykiatri, Brolin Westrell, LARO Sund, Sjöströms Hemservice. Koncernen ägs av Nordstjernan AB och växer organiskt och genom förvärv.
Våra värdeord Empatisk, Engagerad och Kompetent beskriver oss som företag, vår personal, hur vi möter våra kunder, varandra och vår omvärld.