Verksamhetschef, Specialenheter Omsorgsförvaltningen

Verksamhetschef, Specialenheter Omsorgsförvaltningen

Arbetsbeskrivning

Omsorgsförvaltningen med cirka 1275 anställda omfattar fyra verksamhetsområden. Dessa är ordinärt boende, särskilt boende, LSS och socialpsykiatri samt HSL och korttidsboenden.
Utöver ledningsgrupp och linjeorganisation finns en handläggarenhet samt stödfunktioner såsom ekonomer, HR, systemförvaltare, utredare m fl.
Omsorgsförvaltningen erbjuder ett meningsfullt och betydelsefullt arbete. Vår strävan är att vård och omsorg ska bygga på samarbete mellan den enskilde, närstående och medarbetare.

PERSONALFÖRMÅNER
Sandvikens kommun erbjuder ett flertal personalförmåner. Vi erbjuder dig bland annat dessa förmåner
- semesterväxling
- årsarbetstid
- friskvård till förmånligt pris
- hälsofrämjande aktiviteter
- extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år
- personal- och fritidsföreningen Pulsen

Till verksamhetsområdena LSS och socialpsykiatri samt HSL och korttidsboenden söker vi nu två verksamhetschefer. Det första verksamhetsområdet har idag 5 underställda enhetschefer och det andra området har idag 8 underställda enhetschefer.

Varmt välkommen med din ansökan!

ARBETSUPPGIFTER
Är du en innovativ och erfaren ledare som vill vara med och utveckla samt fortsätta att driva verksamhet inom Omsorgsförvaltningen?
Då kan detta vara något för dig!
Rollen som verksamhetschef innebär att du har ansvar för personal, ekonomi och verksamhetsutveckling för verksamhetsområdet.
Du ska utifrån politiskt uppdrag tillsammans med förvaltningschefen bevaka omvärlden och utveckla verksamheten med fokus på brukarperspektiv och kvalitet.

Du ska leda, planera, utveckla, följa upp och styra verksamheten kostnadseffektivt och med god kvalitet. Som verksamhetschef är Du direkt underställd förvaltningschefen. Du ingår i förvaltningens ledningsgrupp och förväntas där ha ett övergripande perspektiv för att nå goda resultat inom hela förvaltningen. Som ledare inspirerar du dina medarbetare till att vilja, våga och kunna utvecklas i sin yrkesroll.

KVALIFIKATIONER
Vi söker Dig som har en relevant högskoleutbildning eller motsvarande. Det är meriterande med chefs- och ledarerfarenhet från liknande områden och erfarenhet av arbete inom politiskt styrd organisation.
Du har förmåga att leda genom andra för att skapa delaktighet, engagemang och förtroende hos medarbetarna. Du har god analys- och beslutsförmåga såväl strategiskt som operativt. Du drivs av att vara med och utveckla verksamheten framåt och ser fördelarna med en god samverkan.
Som person är Du säker och professionell i din framtoning samt har god självkännedom. En utvecklad social kompetens är en förutsättning för detta arbete som präglas av ständig samverkan med kollegor och uppdragsgivare. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Körkort samt tillgång till egen bil i tjänsten är ett krav.

ÖVRIGT
Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
Skicka in din ansökan idag då urval och intervjuer sker löpande och tillsättning kan ske före sista ansökningsdag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anne-Lie Adolfi
026-24 17 69
Annika Stadin
026-24 15 34
Petra Winberg
026-24 15 34
Sabina Johansson
026-24 03 63
Pia Linde
026-24 20 78
Inglis Skoog
026-24 19 88
Linda Sohlberg
026-24 18 19
Enhetschef Annika Einarsson
026-24 15 97
Vårdförbundet Pia Linde
026-24 20 78
Personalsekreterare Anne-Lie Adolfi
026-24 17 69

Sammanfattning

Besöksadress

81180 Sandviken
None

Postadress

Stadshuset, Odengatan 37
Sandviken, 81180

Liknande jobb


22 november 2024

15 november 2024

Enhetschef funktionsstöd

Enhetschef funktionsstöd

13 november 2024

Enhetschef särskilt boende

Enhetschef särskilt boende

11 november 2024