Verksamhetschef till affärsområde Yrkeshögskola/företag

Arbetsbeskrivning

Lernia AB

Arbetsuppgifter
Lernia division vuxenutbildning söker dig som vill vara med och utveckla Lernias framtida erbjudande och fortsatta konkurrenskraft. Vi erbjuder flexibla utbildningar som stärker organisationer och individens karriärmöjligheter och därmed bidrar till ökad konkurrenskraft inom näringslivet. Divisionen består av tre affärsområden; VUX, SFI samt YH/Företagsutbildning. Division Vuxenutbildning arbetar för att bli en ledande partner till offentliga verksamheter och företag inom kompetensförsörjning. Som ett led i denna ambition söker vi nu en verksamhetschef med ansvar för verksamheten i södra Sverige inom affärsområde YH/Företag.

Som verksamhetschef inom YH/Företag kommer du att ha ett resultatansvar för ditt verksamhetsområde som fokuserar på Yrkeshögskole- och företagsutbildningar. Närheten till kunder, utbildare och kursdeltagare är en av grundstenarna i tjänsten. Du ansvarar för prognos, resultat och kvalitetsarbete enligt de måls som ställts för dina utbildningsuppdrag samt deltar aktivt i att ta fram besluts- och kalkylunderlag samt utveckla såväl befintliga som nya utbildningar. Du deltar även i de verksamhetsuppföljningar som representanter för företagsledning/regionledning genomför.
Ditt ansvar som verksamhetschef innebär bland annat att organisera, planera, driva och följa upp dina utbildningsuppdrag i relation till kvalitetsmål och budget, att i samverkan med affärsstöd marknad utveckla kundrelationer och därigenom skapa förutsättningar för att fylla och utveckla befintliga avtal, driva merförsäljning samt skapa nya tillväxtmöjligheter, att i samverkan med affärsområdeschef och affärsstöd driva effektivisering av verksamheten, att attrahera, rekrytera, utveckla, behålla och avveckla medarbetarna i samråd med divisionschef, affärsområdeschef och affärsstöd HR, att utveckla det lokala pedagogiska arbetet inom ramen för vår leveransmodell samt att verksamheten följer aktuell lagstiftning dvs arbetsmiljölag samt samverkansavtal.


Formell kompetens
Du har relevant eftergymnasial utbildning, gärna i kombination med pedagogisk utbildning. Vidare har du goda ledaregenskaper, ekonomisk kompetens, kunskap om arbetsrätt och arbetsmiljö.

Din bakgrund
Vi söker dig som tidigare innehaft ett personal- och budgetansvar. Vidare har du erfarenhet av att arbeta i ett kund- och leverantörsförhållande och har förmåga att skapa goda relationer med kunder, samarbetspartners och medarbetare. Det är meriterande om du har erfarenhet av och kunskap om utbildningsverksamhet samt det privata näringslivet och offentliga verksamheter. Du har god kännedom om arbetsmarknaden och bidrar med ditt nätverk för att Lernia ska nå sina mål. Du kan snabbt sätta dig in i olika affärsmässiga och pedagogiska problemställningar och beskriva dessa. Du tänker affärsmässigt, praktiskt och föreslår vilka lösningar som fungerar i uppdraget och organisationen.

Personliga egenskaper
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, där rätt inställning är av avgörande betydelse. Det är viktigt att du har ett genuint intresse för kompetens-, utbildnings- och pedagogikfrågor. Du måste också förstå din roll som förebild i ett kunskapsföretag och agera enligt våra värderingar och normer. Du är engagerad och driven med vana att arbeta målstyrt. Du är bra på att planera ditt arbete och fattar och följer upp beslut. Du ska arbeta för att skapa trivsel och gemenskap och är kommunikativ. Du har ett strategiskt förhållningssätt samt förmågan att både se helheten och detaljerna. Då det innebär en del resor i tjänsten ser vi att du innehar B- körkort och tillgång till bil.

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort
Tillsvidareanställning på heltid med ansvar för södra Sverige med stationering i Malmö med omnejd

Tillträdesdag
Enligt överenskommelse

Information
Om du vill veta mer är du välkommen att kontakta HR-specialist Carin Ekman.
Rekryteringen sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så ansök omgående. Du är varmt välkommen med din ansökan till ett arbete och kunskapsföretag, där du har chans till en karriärutveckling tillsammans med våra övriga entusiastiska medarbetare.


Lernia är vägen framåt
Lernia är ett av Sveriges ledande kunskapsföretag. Vi erbjuder tjänster inom utbildning, bemanning, rekrytering och omställning och finns på fler än 100 orter över hela landet. Lernia gör det möjligt för människor och företag att stärka sin konkurrenskraft genom rätt kompetens. Vi vet att kompetens gör skillnad. Besök gärna www.lernia.se.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 22 augusti 2013

Postadress

Maskingatan 5, plan 6
GÖTEBORG, 41764

Liknande jobb


Chef för Kompetens och lärande

Chef för Kompetens och lärande

11 december 2024

25 november 2024

Administratör med personalansvar

Administratör med personalansvar

13 november 2024