Verksamhetschef till äldreomsorgen

Arbetsbeskrivning

Katrineholm är en kommun där lust är den drivande kraften för skapande och utveckling, för liv, lärande och företagsamhet. Våra cirka 3300 medarbetare gör stor skillnad varje dag, där vi tillsammans arbetar utifrån vår värdegrund RÖTT; respekt, öppenhet, tydlighet och tillit för att skapa de bästa förutsättningarna för våra medborgare. Här är allt nära, en timmes tågresa från Stockholm och två timmar från Göteborg.

Vård- och omsorgsförvaltningen arbetar för att människor med särskilda behov och deras anhöriga ska kunna vara trygga och ha förutsättningar att leva som aktiva och självständiga medborgare.
Vård- och omsorgsförvaltningen med sina ca 1 300 engagerade medarbetare är en av förvaltningarna i Katrineholms kommun. Vårt uppdrag omfattar äldreomsorg, funktionsstöd, kommunal hälso- och sjukvård och myndighetsutövning. Hos oss arbetar undersköterskor, sjukgymnaster, personliga assistenter, biståndshandläggare, sjuksköterskor och många fler. Tillsammans gör vi skillnad för de människor som behöver vårt stöd. Varje dag.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en verksamhetschef till äldreomsorgen. Rollen innebär att du kommer att vara ansvarig för en verksamhet som består av 17 enhetschefer och ungefär 650 medarbetare och omfattar bland annat särskilt boende, hemtjänst, och dagverksamhet. Till din hjälp har du stödfunktioner samt ett nära samarbete med en verksamhetsledare/utvecklare.

Som verksamhetschef har du ett strategiskt och samordnande ansvar för ditt verksamhetsområde. Du rapporterar direkt till förvaltningschefen och ingår i förvaltningens ledningsgrupp. Där förväntas du i hög grad bidra till hela förvaltningens fortsatta utveckling. Utifrån de politiska målen leder du verksamheten genom enhetscheferna och säkerställer en god kvalitet och effektiv resursanvändning inom verksamhetsområdet. Samverkan över verksamhetsgränserna inom förvaltningen, liksom med externa parter, är en självklarhet för att vi tillsammans ska nå uppsatta mål.

Som verksamhetschef har du verksamhets-, budget-, arbetsmiljö- och personalansvar. Du hanterar strategiska frågor som rör både din verksamhet och förvaltningen som helhet. Modernisering och effektivisering av processer, rutiner och arbetssätt är en central del av uppdraget för att klara framtidens utmaningar. Du skapar förutsättningar för verksamhetens medarbetare att växa och vara nytänkande.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är en erfaren ledare med erfarenhet och kunskap från vård- och omsorgsförvaltningens verksamhetsområde. Du ska ha erfarenhet av att leda och utveckla andra chefer och en för uppdraget relevant akademisk utbildning. Du har även en god förståelse för arbete i en politiskt styrd organisation.

Ditt ledarskap präglas av att du leder, motiverar och förser andra med befogenheter som krävs för att effektivt nå gemensamma mål. Du har lätt för att skapa engagemang och delaktighet. Du ska vara ett gott föredöme i ditt ledarskap genom att vara professionell, agera utifrån värdegrund och visa prov på både gott omdöme och personlig omtanke.

Det är naturligt för dig att jobba för hela förvaltningens utveckling och du ser värdet i att alla funktioner inom förvaltningen samarbetar och det gör du genom att identifiera och skapa samarbete över gränserna. Du agerar utifrån en helhetssyn för organisationens bästa.

Som person är du trygg, stabil och har god självinsikt. Du ser relationer i sitt rätta perspektiv, skiljer på det personliga och professionella. Förhåller dig på ett sätt som är anpassat till situationen. Du förstår konsekvenserna av ditt agerande och hur det påverkar andra, du visar omdöme vid agerande och beslut. Det är lätt för dig att ställa om fokus och anpassa dig utifrån nya förutsättningar. Du ser möjligheter i förändringar och agerar prestigelöst vid förändringar.

Du har tidigare haft ekonomiskt ansvar och förstår vikten av de ekonomiska frågorna och hur olika aktiviteter påverkar det ekonomiska resultatet.

B-körkort krävs.

Vill du utvecklas tillsammans med oss - varmt välkommen att söka denna tjänst!

ÖVRIGT
Tjänsten tillsätts under förutsättning att de beslut som krävs fattas.

Katrineholms kommun tillämpar individuell lönesättning. Alla erbjuds en heltidstjänst och vi tillämpar en rökfri arbetstid inom hela organisationen.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen (GDPR).

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Per Enarsson
0150-578 20, v 30-31,
Johanna Sjörup
0150-48 80 97, v 32
Fackliga företrädare nås via kommunens växel
0150-570 00
Hannele Hassinen
0150-48 88 90
Kommunal
0150-570 00
Per Enarsson
0150-578 20
Johanna Sjörup
0150-48 80 97
Pia Carlsson
0150-575 15
Ramona Grapenhielm
0150-578 90
Sassa Kusserow
0150-48 84 70

Sammanfattning

Besöksadress

Upplandsgatan 2 64180 Katrineholm
None

Postadress

None
Katrineholm, 64180

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024