OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du redo för en ny utmaning och vill använda din kompetens för att förbättra vården och faktiskt göra skillnad? Då är detta din chans att göra det! Assistansporten söker nu en ny Verksamhetschef till deras verksamhet i Haninge. Din väg till en meningsfull karriär börjar här - ansök idag då vi tillämpar löpande urval.
OM TJÄNSTEN
Assistansporten grundades 2013 i Haninge med målet att skapa en trygg och positiv upplevelse för den enskilda individen. Assistansportens mål är att varje människa ska få uppleva ett bra och rikt liv. Assistansporten arbetar med personlig assistans, hemtjänst, avlösning och ledsagning samt hushållsnära tjänster. Deras verksamhet utgår från människans olika behov, livsskeenden och livsförhållanden. Assistansportens ledord är kontinuitet, trygghet, delaktighet och omtanke.
I rollen som Verksamhetschef kommer du ha övergripande personalansvar över tjänstemän på din verksamhet. Rollen innebär också övergripande ansvar över kontakter med beställare, kunder, biståndshandläggare osv. Detta innebär en del resande i tjänsten för möten med kommuner. Du kommer att arbeta nära ledningsgruppen, utifrån gällande målsättningar, strategier och andra riktlinjer.
Du erbjuds
- Ledarskapsutbildningar för chefer
- Flexibla arbetstider med möjlighet att arbeta hemifrån
- God löneutveckling
- En växande arbetsplats med goda utvecklingsmöjligheter
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Leda verksamheten och driva förändringar
* Ansvar för budget, personal och arbetsmiljö
* Rekrytering efter verksamhetens behov
* Skapa starka relationer med sjukvården, myndigheter och andra intresseorganisationer
* Kvalitetsuppföljning av verksamheten
VI SÖKER DIG SOM
- Har en avslutad högskole- eller universitetsutbildning inom relevant område, ex. beteendevetare, socionom, sjuksköterska etc.
- Har minst 3 års erfarenhet av personal, budget och arbetsmiljöansvar inom äldreomsorgen de senaste 7 åren.
- Har flytande kunskaper inom svenska i både tal och skrift.
Det är meriterande om du innehar B-körkort
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Strategisk
- Serviceinriktad
- Kommunikativ
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Assistansporten här
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231