OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Brolunda gruppbostad
Brolunda gruppbostad ligger i ett lugnt bostadsområde strax utanför södertälje med både natur och grönområden i närheten. Det är en nybyggd gruppbostad med sex luftiga och ljusa lägenheter. I byggnaden finns det utöver lägenheterna ett gemensamt allrum, kök, altan och expedition. Vi erbjuder allt från gemensamma middagar och aktiviteter, restaurang- och biobesök till motionsaktiviteter. Att skapa och verka för goda relationer kring kunden ser vi som en av våra viktigaste uppgifter. Bland annat samarbetar vi med skola, arbete, daglig verksamhet, anhöriga och god man. Viktigast av allt är att våra kunder själva bestämmer över deras egna liv.
För att uppnå det är det avgörande att vi vet vad våra kunder vill. Den kunskapen får vi genom ett omfattande arbete med social dokumentation och uppföljningar. Istället för att ha fokus på kunden antar vi kundens fokus - alltså vad som är viktigt för kunden och inte vad omgivningen tycker är viktigt för den individen. Kundens fokus ställer stora krav på våra ledare, inte minst som modeller och förebilder. Därför pratar vi på Frösunda om det kundorienterade ledarskapet.
Verksamhetschefens ansvar
Att vara verksamhetschef innebär att axla företagets viktigaste uppgift - att uppfylla Frösundas definierade kvalitets- och resultatmål baserat på upplevd kundnöjdhet, avtalstrohet, regulatorisk följsamhet samt intäkter och resultat. För att uppnå detta säkerställer du att arbetet utförs i enlighet med Frösundas bestämda koncept (processer och rutiner), bemanning, Q-loopen (Frösundas ständiga förbättringsarbete), ett värderingsstyrt beteende, ett salutogent förhållnings- och arbetssätt samt ett kundorienterat ledarskap.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
* Säkerställa kvalitativ och optimal bemanning inom givna ekonomiska ramar. Våra medarbetares tider är anpassade efter kundens behov, vi bemannar mer när vi behövs och mindre när kunden är utanför boendet.
* Arbeta systematiskt för att förstå kundens perspektiv och tillgodose en omsorg som kunden är nöjd och trivs med.
* Ha en proaktiv, rak och tydlig kommunikationen med alla intressenter, så som omsorgstagare, närstående, medarbetare, beställare och myndigheter. Kunna formulera dig i tal och skrift.
* Ansvara för ett ständigt pågående förbättringsarbete.
* Säkerställa ett salutogent förhållnings- och arbetssätt samt ett värderingsdrivet beteende baserat på Respekt, Engagemang och Nyfikenhet.
* Agera i enlighet med Frösundas kundorienterade ledarskapsfilosofi.
* Du har självfallet ett resultatansvar inom ekonomi och kvalitet.
* Delta i budgetarbete och -uppföljning.
Formella kvalifikationer
* Relevant högskoleutbildning som exempelvis socionom eller social omsorgsexamen eller annan högskoleexamen som kan prövas likvärdig.
* Erfarenhet av ledarskap inom vård och omsorg.
* Erfarenhet av att arbeta inom LSS.
* Mycket god kommunikativ förmåga, såväl i möten med människor som i skrift.
* Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders inledande provanställning. Intervjuer sker löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet för tjänsten. Vi tillämpar individuell lönesättning och alla chefer erbjuds ett gediget introduktions-, chefs- och ledarskapsprogram.
Vid frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta oss enligt nedan.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Jessika Creutz
010-2507682
Henrik Lindéh
010 – 2507711
Susanne Palmquist
0770-933 196
Annida Alouani
0102507709
Ulrika Wiklander
0770-933247
Anna Glenvik
010-2507619
Helena Andersson
0770-933218
Jannike Brandt
0770933208
Jennica Multén
jennica.multen@frosunda.se
Jenny Lundgren
010-2507652