Verksamhetschef till hemtjänsten i Göteborg

Verksamhetschef till hemtjänsten i Göteborg

Arbetsbeskrivning

Om jobbet
Vill Du arbeta i ett familjeföretag med det stora hjärtat? Sätter Du människan och kvaliteten i centrum? Då är Du välkommen till oss på Akis Care AB!
Företaget arbetar för att det ska vara möjligt för våra äldre och funktionsnedsatta att leva så som de vill. För att åstadkomma detta arbetar vi personcentrerat, det vill säga vi ser till kundens behov, förmågor, mål och intressen.

Akis Care AB är verksamma inom hemtjänst, ledsagning, avlösning samt hushållsnära tjänster.

Arbetsuppgifter
Rollen som verksamhetschef innebär att du självständigt ansvarar för att planera, leda, utveckla och kvalitetssäkra arbetet inom hemtjänstverksamheten i Göteborg
Du arbetar med att skapa och bibehålla goda relationer till kunder, anhöriga/närstående och medarbetare. I din roll ingår att utveckla kontakter med kommunen, hemsjukvården samt pensionärsorganisationer.
Du har ansvar för att beviljade insatser utförs mot kund, samt resultat- och personalansvar för din verksamhet. I din roll förväntas du utföra uppdraget enligt vårt avtal med kommunen, samt ansvara för översyn av rutiner och processer i kvalitetsledningssystemet och se till att vi arbetar enligt dessa. Översynen ska ske kontinuerligt.
Du kommer att ha ett nära samarbete med VD och ekonomiansvariga samt övriga kollegor inom företaget. Tillsammans med övriga ledningen arbetar du systematiskt för att utveckla organisationen så att den ger medarbetarna de bästa förutsättningarna för att ge god omsorg med kvalité. I din roll rapporterar du till VD och styrelsen.

Kvalifikationer
Du har en avslutad högskoleutbildning med social inriktning; t.ex. socionom eller social omsorgsutbildning. För att bli aktuell för rollen skall du dessutom ha minst 3 år sammanhängande erfarenhet av arbetsledning inom hemtjänst.
Du är väl förtrogen med lagar, förordningar och föreskrifter inom verksamhetsområdet och ha erfarenhet av kvalitetsarbete.
Som person är du positiv, utåtriktad och har en stark drivkraft att utveckla verksamheten, medarbetare och dig själv. Du kommunicerar framgångsrikt, är kvalitetsmedveten och trivs i ett relationsbyggande arbete. Din organisationsförmåga är god, du har ett helhetsperspektiv och kan handskas med många varierande arbetsuppgifter samtidigt. Du har förmåga att arbeta resultatinriktat, har ett strategiskt och ekonomiskt tänkande samt en förmåga att systematiskt följa upp och bedriva förbättringsarbeten i verksamheten.
Du som söker är en trygg och beslutsmässig ledare med förmåga att få dina medarbetare att växa och ta ansvar.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper såsom samarbetsförmåga, ledaregenskaper, initiativtagande och personlig mognad. Du behärskar svenska i tal och skrift och du har god kunskap i Officepaketet.
ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Och vi ser det som positivt om du är flerspråkig.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi tillämpar provanställning som går över i tillsvidaretjänst.
Varmt välkommen med din ansökan!
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Akis Care AB Göteborg
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 oktober 2022
  • Ansök senast: 24 november 2022

Postadress

Nansensgatan 2 B
Göteborg, 41741

Liknande jobb


26 november 2024

25 november 2024

22 november 2024