OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ersta diakoni är Sveriges största ideella aktör inom vård och omsorg. Vi bedriver sjukvård, socialt arbete, utbildning och forskning, professionellt och utan vinstsyfte.
ARBETSUPPGIFTER
Rollen som verksamhetschef innebär att du självständigt ansvarar för att planera, leda, utveckla och kvalitetssäkra arbetet inom hemtjänstverksamheten. Du arbetar med att skapa och bibehålla goda relationer till kunder, anhöriga/närstående och medarbetare. I din roll ingår att utveckla kontakter med kommunen samt pensionärsorganisationer.
Du har ansvar för att beviljade insatser utförs mot kund samt resultat- och personalansvar för din verksamhet. I din roll ingår att utföra uppdraget enligt vårt avtal med kommunen samt att regelbundet ansvara för översyn av rutiner och processer i kvalitetsledningssystemet och se till att vi arbetar enligt dessa.
Du kommer att ha ett nära samarbete med enhetens gruppchef samt övriga kollegor inom Ersta diakoni. Utöver detta har du återkommande samarbete med kommunen och svarar för uppföljning gentemot dem samt deltar i utbildningar och möten i deras regi. I din roll rapporterar du till områdeschefen.
KVALIFIKATIONER
Krav på tjänsten är att du har avslutad högskoleutbildning med social inriktning; t.ex. Socionom- eller social omsorgsutbildning. För att bli aktuell för rollen skall du dessutom ha minst 3 år sammanhängande erfarenhet av arbetsledning inom social omsorg. Erfarenhet från hemtjänst är meriterade.
Du är väl förtrogen med lagar, förordningar och föreskrifter inom verksamhetsområdet och det är positivt om du har erfarenhet av kvalitetsarbete.
Som person är du positiv, utåtriktad och har en stark drivkraft. Du kommunicerar framgångsrikt, är kvalitetsmedveten och trivs i ett relationsbyggande arbete. Din organisationsförmåga är god, du har ett helhetsperspektiv och kan handskas med många varierande arbetsuppgifter samtidigt. Du har förmåga att arbeta resultatinriktat och systematiskt följa upp samt att bedriva förbättringsarbeten i verksamheten.
Du som söker är en erfaren, trygg och beslutsmässig ledare med förmåga att få dina medarbetare att växa och ta ansvar. Med ett genuint intresse för människor skapar du i ditt ledarskap förutsättningar för organisationen att nå målen och du är en självklar förebild och lever efter företagets värderingar.
Du behärskar svenska i tal och skrift och du har god kunskap i Officepaketet.
ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar sökanden med olika bakgrund och erfarenheter i våra rekryteringar.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Visste du att
- din ansökan är sparad på ditt CV-konto, där kan - - du logga in och se alla dina ansökningar hos oss.
- du kan använda samma CV till att söka andra jobb hos oss.
- du kan uppdatera ditt CV, spara dokument samt skapa jobbprenumerationer.
Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Områdeschef Agnieszka Valdner
08-714 6002
Verksamhetschef Maria Norrman Olsson
08-714 6041
Områdeschef Agnieszka Valdner
08-714 60 02