Verksamhetschef till Humana hemtjänst i Gävle

Arbetsbeskrivning

Humana är Sveriges största företag inom personlig assistans och individ- och familjeomsorg. Vi är en kvalitetsaktör inom äldreomsorg och LSS-boenden samt har skola för elever med funktionsnedsättning. Vi är 12 000 medarbetare i Sverige och Norge som arbetar efter samma vision. Alla har rätt till ett bra liv. Läs mer på www.humana.se

Arbetsbeskrivning
Som verksamhetschef har du huvudansvar för dina medarbetare, kvalitet, ekonomi och kundkontakter. Detta innebär bland annat ekonomisk uppföljning, arbete med budget, medarbetarsamtal och lönesamtal samt ansvar för rekrytering av personal. Du vårdar och utvecklar relationerna med brukarna, närstående, medarbetarna, myndigheter och organisationer. Du ska självständigt driva, leda och utveckla verksamheten och arbetar nära verksamhetens gruppchefer som sköter planering och bemanning. Då du arbetar inom kundval är du drivande inom marknadsföring och kundvårdande aktiviteter. Du kommer att ingå i regionens ledningsgrupp.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 % med 6 månaders provanställning. Arbetstiden är förlagd till dagtid. Tillträde enligt överenskommelse.

Vem är du?
Vi söker dig som är utbildad socionom, sjuksköterska eller har motsvarande utbildning. Det är ett krav att du har erfarenhet av arbete inom hemtjänsten. Vi ser gärna att du har arbetat som chef i ett par år och är en trygg och stark ledare med förmåga att få dina medarbetare att växa och ta ansvar i en decentraliserad organisation.

Du är väl förtrogen med branschen och marknadens villkor samt har kunskap om gällande lagrum. Erfarenhet från annan äldrevård är meriterande. Du har även god vana av datasystem.

Det är viktigt att du har ett ekonomiskt perspektiv i ditt arbete och kan arbeta mot uppsatta mål. Du samarbetar gärna i team och tycker om att arbeta nära verksamheten. Vi söker dig med service- och entreprenörsanda som fokuserar på lösningar, är bra på att komma med nya idéer och förslag samt har en förmåga att sälja in dem i organisationen. Du är analytisk, målmedveten, kommunikativ och kan lätt växla mellan strategiskt och operativt arbete. Som person känner du en självklar respekt för andra människor, såväl för medarbetare som för kunder och deras närstående.

Inom Humana har vi valt ut tre värdeord som vi tycker bäst beskriver hur vi vill ge vård och omsorg: Glädje, Engagemang och Ansvar. Dessa ord är viktiga för oss i bemötandet av kunder, närstående och medarbetare. Du som vill arbeta hos oss ska dela vår humanistiska värdegrund och genuint trivas med att arbeta med människor.

Kontaktperson
I denna rekrytering samarbetar Humana med rekryteringsföretaget Experis. För vidare information om tjänsten eller om du har frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Sara Enebrink på telefon 026-66 30 27 eller via mejl sara.enebrink@se.experis.com

Humana har som policy att begära utdrag från polisens belastningsregister innan erbjudande om anställning. Utdraget beställer du själv via polisens hemsida. Handläggningstiden är cirka två veckor så beställ gärna utdraget i god tid om du går vidare i rekryteringsprocessen.

Ansökan sker på www.experis.se

Sista ansökningsdag 31 juli. Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Lena Råberg-Wigermo

Bernt Legersjö

Mathias Ericson
0650-356 93
Jessica Petersson
031-617272
Camilla Rippe
031-61 72 67
Pär Gårdbro
023-70 55 45
Ola Pettersson
090-702360
Nicolina Johansson

Katarina Glennert
054-221881
Sara Enebrink
0708543043

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis Executive Huvudkontor Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 100% Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 26 juni 2015

Besöksadress

Klarabergsgatan 29
None

Postadress

Klarabergsgatan 29
Stockholm, 11181

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024