OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Humana är Sveriges största företag inom personlig assistans och individ- och familjeomsorg. Vi är en kvalitetsaktör inom äldreomsorg och LSS-boenden samt har skola för elever med funktionsnedsättning. Vi är 14 000 medarbetare i Sverige och Norge som arbetar efter samma vision. Alla har rätt till ett bra liv.
Vill du veta mer om oss?
Besök oss på www.humana.se
Nu söker vi en:
Verksamhetschef till Humana Hemtjänst i Linköping
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som vill leda en del av Humanas verksamhet inom hemtjänsten i Linköping. Tjänsten innebär personal- och arbetsmiljö ansvar, budget- och resultatansvar, ansvar för kvalitet, kontakter med beställare och kunder samt marknadsföring. Vi erbjuder en varierande tjänst som innebär mycket eget ansvar och stor möjlighet att påverka utvecklingen av din verksamhet. Du kommer att driva utvecklingen inom hemtjänsten framåt och arbeta med ständiga förbättringar. I Linköping har Humana 8 hemtjänstkontor och du kommer ingå i ett team av 3 verksamhetschefer som samarbetar med att utveckla vår gemensamma verksamhet. Till din hjälp har du även ett team av samordnare som planerar hemtjänstens dagliga scheman, håller daglig kontakt med kunder och personal kring den dagliga planeringen av verksamheten. Du rapporterar till vår regionchef som sitter i Stockholm.
Kvalifikationer
Vi söker en erfaren, trygg och självständig ledare med förmåga att få dina medarbetare att växa och ta ansvar i en decentraliserad organisation. Du känner en självklar respekt för andra människor, såväl medarbetare som kunder och deras närstående. Du samarbetar gärna i team och arbetar nära verksamheten. Vi söker dig med entreprenörsanda som fokuserar på lösningar, är bra på att komma med nya idéer och förslag samt har en förmåga att sälja in dem till chef och medarbetare. Du är analytisk och kan lätt växla mellan strategiskt och operativt arbete. Du är högskoleutbildad socionom eller likvärdigt. Du har erfarenhet av arbetsledning inom hemtjänst, du är väl förtrogen med branschen och marknadens villkor samt har kunskap om gällande lagrum. Erfarenhet från annan äldrevård är meriterande. Du har även god vana av datasystem.
Tjänsten
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 % med provanställning som start. Arbetstiden är förlagd till dagtid. Tillträde enligt överenskommelse och du anställs hos oss på Humana.
Inom Humana har vi valt ut tre värdeord som vi tycker bäst beskriver hur vi vill ge vård och omsorg: Glädje, Engagemang och Ansvar. Dessa ord är viktiga för oss i bemötandet av kunder, närstående och medarbetare. Du som vill arbeta hos oss ska dela vår humanistiska värdegrund och genuint trivas med att arbeta med
människor.
Ansök redan idag!
Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst.
Ansökan tar vi emot genom att du registrerar dig i vår databas. Vi tar ej emot ansökningar via e-post. För mer information om uppdraget är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Örjan Högberg, telefon 0700-90 14 12.
Välkommen till Unik Resurs!
Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång
Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.
Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.
Lycka till!
Kontaktpersoner på detta företaget
Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors
Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin
Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist
örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84