OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Tallkullen
Talkullen HVB söker nu en verksamhetschef som med rutiner, struktur och ett engagerat och kunnigt team, skapar trygghet för våra boende i deras vardag.
Om rollen
Som verksamhetschef driver och leder du arbetet på HVB hemmet Tallkullen med 16 boende och 12 medarbetare i gruppen. Det innebär ansvar för det dagliga arbetet med driften av verksamheten såsom planering, schemaläggning liksom att implementera och förbättra arbetet med rutiner och kvalitet. Du ansvarar för medarbetarna och har ett coachande förhållningsätt där du stöttar dina medarbetare i det dagliga arbetet. I arbetet ingår att medverka i teammöten, arbetsplatsträffar och enheternas Hälso- och patientsäkerhets möten tillsammans med vår samordnare, sjuksköterska, läkare samt psykolog.
Du ingår i regionens ledningsgrupp tillsammans med övriga verksamhetschefer, stödresurser, regionchef och VD i vårt marknadsområde Individ & Familj. Du rapporterar till regionchef.
Vem är du?
Du har erfarenhet av arbete inom området HVB och/eller psykiatri och med målgruppen vuxna med psykiska funktionsnedsättningar och/eller samsjuklighet. Du är en trygg ledare med förmåga att arbeta verksamhetsutvecklande och målinriktat, där du ser helheten i verksamheten.
Du är lösningsorienterad, lyfter blicken och driver ditt arbete framåt med fokus på kvalitet och effektivitet. Som ledare är du trygg med förmåga att fatta beslut mot bakgrund av de mål som ställs upp. Då du har en coachande roll gentemot dina medarbetare, lägger vi stor vikt vid att du är samarbetsorienterad och relationsskapande.
Kvalifikationer:
Utbildning
Högskole/universitetsexamen såsom socionom, sjuksköterska, beteendevetare eller likvärdigt med allra minst socialrätt om minst 7,5 hp
Flytande kunskaper i det svenska språk, såväl i tal som i skrift
Dina erfarenheter
Du har arbetat som chef och ledare i minst 1-2 år
Erfarenhet av arbete inom området HVB och/eller psykiatri och med målgruppen vuxna med psykiska funktionsnedsättningar och/eller samsjuklighet
Väl förtrogen med lagar, förordning och föreskrifter inom området (HVB & SoL) 711
Erfarenhet av budgetarbete och ekonomisk analys
B-körkort
Grundläggande kunskaper i arbetsrätt och arbetsmiljö
Meriterande om du därtill har:
Arbetat inom omsorgsverksamheter (SoL)
Arbetat mot offentlig sektor
Arbetat i privat sektor och i personalintensiv verksamhet
Erfarenhet av försäljningsarbete
Placering
Du kommer att vara placerad på verksamheten i Katrineholm.
Vi erbjuder
Hos oss får du bidra med att utveckla vår organisation och ett av branschens ledande företag. Vi erbjuder dig ett spännande uppdrag med möjlighet att skapa relationer med kunder, medarbetare och uppdragsgivare på alla nivåer. Hos oss blir du del av ett nätverk av söttande chefer och har till din hjälp specialister inom centrala stödfunktioner i koncernen. Kollektivavtal, friskvårdsbidrag och tjänstepension är andra självklara förmåner.
Om rekryteringsprocessen
Rekrytering sker löpande, och tjänsten kan tillsättas under ansökningstiden. Vi välkomnar dig att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vi genomför alltid en bakgrundskontroll som en del av rekryteringsprocessen. Vid frågor om tjänsten kontakta: Regionchef Lena Book, lena.book@klaragarden.se
Om tjänsten
Tillsvidareanställning på heltid. Vi tillämpar provanställning och en grundförutsättning för att detta ska kunna förlängas är att IVO beviljar vår ansökan om att du ska stå på tillståndet för verksamheten.
Varmt välkommen med din ansökan!