OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Manpower Matchning har ett mål - att framgångsrikt matcha arbetssökande till nya jobb eller studier. Vi är marknadsledande och störst i Sverige inom tjänsten Stöd och Matchning, och som en del av Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag ManpowerGroup är vi experter på att matcha kompetens och har tiotusentals arbetsgivare över hela landet som våra kunder.
Som verksamhetschef inom Manpower Matchning har du ansvar för att aktivt driva den dagliga kontakten med kunder, Arbetsmarknadskonsulter, Karriärvägledare samt kandidater och övriga anställda och att se till att den operativa verksamheten lever upp till vad som avtalats. Till din hjälp har du två gruppchefer och du ansvarar för Stockholm och Norrlandsregionen. Tjänsten är ett föräldravikariat under 1-1,5 år med tillsättning omgående.
I rollen som verksamhetschef bedriver du nära och coachande ledarskap där du tillämpar ManpowerGroups Leadership Success Model (LSM). Du planerar och budgeterar för din verksamhet samt ansvarar för att budget uppfylls. Du analysera ditt affärsområde och proaktivt utveckla Manpower Matchning och fortsätter utveckla oss som attraktiv arbetsgivare. Du har även ansvara för att följa kundavtalet och säkerställa & kvalitetssäkra affärerna inom din region genom att följa förfrågningsunderlagets riktlinjer.
Vi söker
För att lyckas bra i rollen ser vi gärna att du har minst 10 års arbetslivserfarenhet, varav minst 3-5 år inom branschen och i en ledande befattning. Har du erfarenhet av att söka nya upphandlingar samt bearbeta kommuner och andra affärsmöjligheter ser vi som stark meriterande. Du kommer upprätthålla kontakt med AF på regionens leveransorter samt se till att vi marknadsför oss mot deltagare på orten, enligt riktlinjer i förfrågningsunderlaget. Du har en god förståelse för verksamhet och dess serviceleverans och är naturbegåvning för att skapa nya kontakter. Du ansvarar även för bearbetning och införsäljning av nya affärer inom MPM som ingår i vårt affärskoncept. Utöver detta är du bl.a. ansvarig för kundvård för såväl nya som gamla kunder.
Genom din förmåga att kommunicera tydligt på svenska i tal och skrift och coachande ledarskap skapar du personlig utveckling och delaktighet bland dina medarbetare.
Du rapporterar till närmaste chef Lena Molin och hon svara även på frågor kring tjänsten. Du når henne via lena.molin@manpowergroup.se
Kompetenskrav
* Minst 120 högskolepoäng (80 poäng enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från Yrkeshögskola inom områdena: arbetsliv, organisation och personalarbete, studie- och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut- eller socionomutbildning. För att en utbildning ska godkännas måste huvudinriktningen på utbildningen vara något av de uppräknade ämnesinriktningarna alternativt att huvuddelen av utbildningen har bestått av de uppräknade utbildningsområdena.
* Minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Personen ska ha erhållit arbetslivserfarenheten under de senaste fem åren räknat från den dag personen tillträdde anställningen som handledare i den upphandlade tjänsten. Även deltid kan godkännas om arbetstiden sammanräknat under de senaste fem åren motsvarar heltid under två år.
Alternativ 2:
* Minst ett års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat.
* Minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter: arbetsledning med personalansvar, rekrytering, omställningsarbete för arbetssökande, studie- och yrkesvägledning, handläggning i personalfrågor (dock ej enbart personaladministration), arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor, arbete med social- och gruppsykologi eller karriärvägledning. Personen ska ha erhållit arbetslivserfarenheten under de senaste fem åren räknat från den dag personen tillträdde anställningen som handledare i den upphandlade tjänsten. Även deltid kan godkännas om arbetstiden sammanräknat under de senaste fem åren motsvarar heltid under tre år.
Din utveckling hos oss
Det är din egen drivkraft och din ambition som bestämmer hur långt du ska gå inom ManpowerGroup. Kompetenskarriär hos oss innebär att vi stöttar dig i din utveckling genom att hela tiden fylla på med erfarenhet och kunskap. Arbetet i vardagen tillsammans med olika talangprogram, över 4 500 interaktiva utbildningar och föreläsningar samt regelbundna utvecklingssamtal hjälper dig att växa i din roll. Vi vill alltid framåt och söker hela tiden nya sätt att lösa problem för våra kunder och kandidater på en arbetsmarknad som ständigt förändras. Vill du utvecklas tillsammans med oss och se hur bra du kan bli?
Som anställd inom ManpowerGroup kommer du att vara del av ett internationellt företag med över 30 000 kollegor i 80 länder. Bara i Sverige så är vi 600 anställda på fler än 45 orter som tillsammans hjälper över 10 000 kandidater till nya jobb varje år.
Så här söker du jobbet
Sök tjänsten via ansökningslänken och registrerat CV på www.manpower.se. OBS! Vi tar inte emot ansökningar via mejl!
Om du vill veta mer om rekryteringsprocessen, kontakta gärna Claudia Baronescu på claudia.baronescu@manpower.se. Urval och intervjuer sker löpande.
Varmt välkommen med din ansökan!