Verksamhetschef till NOA, ALOIS och Österlen Assistans

Verksamhetschef till NOA, ALOIS och Österlen Assistans

Arbetsbeskrivning

NOA Personlig Assistans söker tillsammans med ALOIS Assistans och Österlen Assistans en Verksamhetschef med ansvar för kontoren i Sölvesborg, Ängelholm och Kivik.
Som Verksamhetschef kommer du, i nära samarbete med bolagens ägare och med stor frihet under ansvar, att arbeta med bolagens övergripande verksamhetsfrågor. I rollen ingår även personalansvar för de tjänstemän som arbetar med bolagens kunder. Du leder det övergripande arbetet tillsammans med kundansvariga/områdeschefer, coachar och säkerställer att dina kollegor som arbetar direkt mot kunder/personal har rätt förutsättningar för att kunna ge den bästa assistansen.
Exempel på i övrigt förekommande arbetsuppgifter:
Ansvara för interna möten/avstämningar med olika frekvens och inriktning.
Omvärldsbevakning och branschkoll.
Delaktighet i samband med att nya kunder ansluter.
Delaktighet i samband med omprövning av assistansbeslut.
Löpande verksamhetsuppföljning, kvalité och ekonomi.
Löpande kontakt med myndigheter och såsom Försäkringskassan och IVO, arbetsgivarorganisation och fackförbund
Löpande verksamhetsutveckling



Tjänsten är på heltid och tillsvidare, provanställning tillämpas. Arbetstider är vardagar, dagtid. Placering är på NOA Personlig Assistans kontor i Sölvesborg men i rollen ingår resor över dagen till kontoren i Ängelholm och Kivik.
Din profil
Vi söker dig med hjärtat på rätta stället, som vill vara en nyckelspelare i tre företag med ett viktigt samhällsuppdrag – att hjälpa människor med funktionsvariationer till ett liv med samma förutsättningar som för vem som helst. Som person är du en naturlig ledare som med ödmjuk framtoning och stabilitet har lätt för att skapa förtroende och leda andra. Du behärskar balansen mellan att visa vägen själv och låta andra komma till tals.
Du som söker behöver ha gedigen ledarvana, vara intresserad av verksamhetsutveckling och du har med fördel lämplig eftergymnasial utbildning/alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet. Eftersom tjänsten omfattar såväl det operativa som strategiska insatser måste du uppskatta att vara insatt i den dagliga verksamheten samtidigt som du med analytisk förmåga utvärderar och utvecklar verksamheterna framåt. Goda datorkunskaper är också en grundförutsättning då du dagligen hanterar vårt affärssystem Primass samt löpande ekonomisk uppföljning i Excel.
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och tjänsten riktar sig enbart till dig som vill utveckla verksamheterna långsiktigt. I denna rekryteringsprocess arbetar vi med löpande urval och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
I denna rekryteringsprocess samarbetar Head Consulting med systerbolaget Inpeople och eventuella frågor går till ansvarig rekryterare Emil Thomasson, tel 044-12 20 02. Alla ansökningar samt frågor om tjänsten hanteras konfidentiellt.
Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

Postadress

Spannmålsgatan 7
Kristianstad, 29132

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024