OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du redo att vara med och forma något helt nytt från grunden? Vill du ha en spännande och meningsfull karriär där du inte bara utvecklas själv utan också bidrar till att förbättra livskvaliteten för andra? Då är det här din chans! Vi söker nu en verksamhetschef/föreståndare till Villa Ellie HVB som planeras att öppna hösten 2024. Tillsammans med oss kommer du att förverkliga vår vision - att ge alla människor rätt till ett bra liv. Hos oss värderar vi glädje, engagemang och ansvar, och vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team där du kommer att göra verklig skillnad.
Om oss
Öppningen av Villa Ellie HVB i Eslöv kommer ske under september 2024. Målgruppen är unga vuxna kvinnor i åldern 18-29 år med missbruk/beroendeproblematik ofta i kombination med psykisk ohälsa. Vår vision är att skapa en plats där unga människor kan trivas, utvecklas och få det individuella stöd de behöver.
Om tjänsten
Som verksamhetschef/föreståndare kommer du att starta upp verksamheten från grunden. Du kommer leda och utveckla verksamheten som du ansvarar för. Att ha personalansvaret för verksamheten kommer att vara en stor del av ditt arbete och du kommer framför allt att arbeta med att skapa engagemang och delaktighet samt finnas där som stöd till din personal.
Du kommer huvudsakligen arbeta med:
- Ansvara för boendets dagliga drift
- Ansvara för personal, ekonomi och arbetsmiljö
- Driva utvecklingsarbete kopplat till verksamheten
Till din hjälp i rollen som verksamhetschef har du en rad olika stödfunktioner som till exempel HR, Kvalitet och Metod, Ekonomi, Fastighet och IT. Du kommer att ingå i områdets ledningsgrupp tillsammans med regionchef och övriga verksamhetschefer. För oss är det viktigt att jobba tillsammans där vi hjälper och inspirerar varandra.
Vem är du?
Du är en lyhörd och tydlig ledare som skapar engagemang genom ett närvarande ledarskap. Till detta är du en handlingskraftig och resultatorienterad lagspelare med god självkännedom. Du har en god kommunikativ förmåga där du har lätt för att skapa och vidhålla kontakter. Du har goda administrativa färdigheter och har erfarenhet av ekonomisk uppföljning.
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper, då vi utgår från Humanas ledarskapsprofil vid rekrytering av nya chefer.
För denna tjänst krävs det att du har:
- Socionomutbildning eller annan högskoleutbildning som bedöms likvärdig av arbetsgivaren
- Minst 2 års erfarenhet av arbete med målgruppen
- Erfarenhet av ledarskap
- B körkort
Det är även meriterande om du har erfarenhet av att starta upp en verksamhet från grunden.
Hälsning från din blivande chef Karin Cohen
Som din framtida chef ser jag fram emot att skapa förutsättningar för att du ska växa och trivas. För mig är det avgörande att vi främjar öppenhet, samarbete och en positiv arbetsmiljö. Jag tror på att ge dig utrymme att ta egna initiativ och att vi tillsammans kan bygga en kultur där varje individ känner sig inkluderad och värderad. Hos oss är du inte bara en anställd, utan en viktig del av vårt gemensamma mål att skapa framgång och förbättra människors liv. Om du delar våra värderingar och vill vara en del av detta, är du varmt välkommen till vårt team på Humana!
Övrigt
Anställningsform: Tillsvidareanställning, vi tillämpar sex månaders provanställning. Tjänsten är utifrån förutsättning att verksamheten beviljas nödvändigt tillstånd för IVO.
Tjänstgöringsgrad/Arbetstid: Heltid / Dagtid, Förtroendearbetstid
Lön: Enligt överenskommelse, övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal.
Tillträde: Juli 2024 eller enligt överenskommelse.
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Under rekryteringsprocessen kan du komma att få genomgå telefonintervjuer, tester och kompetensbaserade intervjuer.
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Regionchef Karin Cohen via mail karin.cohen@humana.se
Välkommen med din ansökan!
Att jobba på Humana
På Humana arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund - engagemang, glädje och ansvar. Våra värdegrundsord är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig. Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med goda anställningsvillkor. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet. Vi satsar på kompetensutveckling för våra chefer genom bland annat mentorprogram, ledarträffar, ledarutvecklingsprogram samt Humanas digitala lärportal Humana Academy.
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult