OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Nytida
Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje persons livskvalitet och trygghet i fokus. Nytida ingår i företagsgruppen Ambea.
Inom Nytida är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar - respekt, ansvar, enkelhet och kunskap. Vill du läsa mer om hur det är att jobba inom Nytida, klicka (https://team.nytida.se/).
Om verksamheten
Ekbacka, placerat i Urshult i Tingsryds kommun, är ett boende som startade 1981 och vänder sig till vuxna individer med psykiska och sociala funktionsnedsättningar. På Ekbacka arbetar idag 31 personer. I personalgruppen finns det förutom skötare/undersköterskor även en sjuksköterska och en behandlingspedagog med inriktning missbruksrehabilitering. Vi har dessutom läkare inom psykiatri i verksamheten. Ekbacka erbjuder professionell rehabilitering, sysselsättning samt god och säker omvårdnad med den boende i fokus. Trygghet och integritet är de fundament vi bygger vår verksamhet på. Läs gärna mer om Ekbacka (https://nytida.se/verksamheter/ekbacka/).
Nu söker vi för Nytidas räkning en verksamhetschef till Ekbacka. Du erbjuds ledarskapsprogram, flera förmåner, kollektivavtal, försäkringar och friskvårdsbidrag. Genom rollen får du vara med och göra stor skillnad samtidigt som du blir en del av en fantastisk miljö och en mycket välskött verksamhet. Tjänsten är tillsvidare med 6 månaders provanställning.
Det här får du hos Nytida:
- Grundutbildning när du tillsvidareanställs inom Nytida samt kompetensutveckling via vår egen utbildningsorganisation Lära
- Ledarskapsprogram för samtliga blivande chefer via Lära
- Förmånsportal med rabatter och förmåner
- Coachande och stöttande chefer nära dig
- En gemensam pedagogik för att ge den bästa omsorgen och stödet till våra omsorgstagare
- Karriär- och utvecklingsmöjligheter
Om rollen
Det är viktigt att du som verksamhetschef vill vara aktiv och nära verksamheten. Det är en förutsättning för att du ska kunna vårda och utveckla relationerna med medarbetare, boende, närstående och myndigheter. Genom att finnas nära verksamheten, kan du också säkerställa att företagets värderingar, det pedagogiska ramverket och gällande lagstiftning efterlevs i din verksamhet. Du både vill och har förmågan att styra och följa upp verksamheten utifrån företagets mål och ekonomiska ramar. Du har budget- och resultatansvar samt rapporterar till regionchefen och ingår i hens ledningsgrupp. Du arbetar nära verksamhetens grupp- och enhetschefer som i sin tur rapporterar till dig.
Aktivt ledarskap
För att lyckas som chef och ledare hos Nytida krävs ett aktivt ledarskap som grundar sig i Nytidas värderingar. Nytida utbildar därför samtliga chefer via Läras ledarprogram. Ett ledarskap som skapar motivation och engagemang hos samtliga medarbetare i organisationen.
Självklart lever du som verksamhetschef Nytidas värderingar: Respekt - Alla har rätt till ett värdigt liv med såväl fysiskt, psykiskt som socialt välbefinnande. Ansvar - Vi har medarbetare som vågar och vill och har chefer som lyssnar och leder. Enkelhet - Det är enkelt att påverka och att vara medarbetare eller att bo och vistas hos oss. Kunskap - Vi reflekterar, lär av varandra och tar tillvara allas kompetens.
Din erfarenhet och kunskap
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning inom vård och omsorg (ex. socionom, social omsorg, beteendevetare eller sjuksköterska) och ett par års erfarenhet från omsorgsverksamhet med fokus på individer med psykiska och sociala funktionsnedsättningar. Vidare har du minst ett par års dokumenterad erfarenhet av chefsuppdrag, goda vitsord kring ledarskap och ett brinnande intresse för klientgruppen. Du innehar B-körkort och är flytande i svenska i tal och skrift. Meriterande för tjänsten är grundläggande kunskaper kring läkemedel inom psykisk ohälsa.
Som person är du strukturerad med skinn på näsan och du räds inte att driva igenom förändringar i arbetet. Du har ett coachande förhållningssätt och vill se dina medarbetare växa och utvecklas i sin yrkesroll. Vidare uppskattar du en öppen och tydlig dialog, du är bra på att ta emot och ge feedback samt arbeta mot uppsatta mål. Du är lösningsorienterad och ser möjligheter framför hinder.
Om Clevry
I över 30 år har Clevry varit en game changer för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.
Rekryteringsprocessen
Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.
Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.
Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta ansvarig rekryterare Matilda Höglind på telefonnummer +4672 253 92 53 alternativt matilda.hoglind@clevry.com. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry-se/)