OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Nytida
Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje persons livskvalitet och trygghet i fokus. Nytida ingår i företagsgruppen Ambea.
Inom Nytida är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar - respekt, ansvar, enkelhet och kunskap. Vill du läsa mer om hur det är att jobba inom Nytida, klicka här (https://team.nytida.se/).
Om verksamheten
Verksamheten består av två gruppbostäder i Lilla Edet, Västra Götaland. Båda gruppbostäderna vänder sig till vuxna individer som har en diagnos inom autismspektrum och/eller intellektuell funktionsnedsättning. Den ena gruppbostaden består av 5 platser och den andra av 4 platser. På båda gruppbostäderna arbetar mellan 8-10 boendestödjare samt en gruppchef.
Om rollen
I rollen som verksamhetschef har du ett helhetsansvar för personal, ekonomi/ resultat, kvalitet och arbetsmiljö. Verksamhetschefen visar vägen mot de uppsatta målen genom att aktivt arbeta nära verksamheten och ha ett coachande förhållningssätt. Att arbeta nära verksamheten är en förutsättning för att kunna vårda och utveckla relationerna med medarbetare, boende, närstående och myndigheter. Genom att finnas nära verksamheten kan du också säkerställa att företagets värderingar och gällande lagstiftning efterlevs.
Du leder och följer upp verksamheten utifrån företagets mål och ekonomiska ramar. Som verksamhetschef rapporterar du till regionchef och ingår i en ledningsgrupp på 12 verksamhetschefer.
Aktivt ledarskap
För att lyckas som chef och ledare hos Nytida krävs ett aktivt ledarskap som grundar sig i Nytidas värderingar. Nytida utbildar därför samtliga chefer via Läras ledarprogram. Ett ledarskap som skapar motivation och engagemang hos samtliga medarbetare i organisationen.
Självklart lever du som verksamhetschef Nytidas värderingar: Respekt - Alla har rätt till ett värdigt liv med såväl fysiskt, psykiskt som socialt välbefinnande. Ansvar - Vi har medarbetare som vågar och vill och har chefer som lyssnar och leder. Enkelhet - Det är enkelt att påverka och att vara medarbetare eller att bo och vistas hos oss. Kunskap - Vi reflekterar, lär av varandra och tar tillvara allas kompetens.
Förmåner
Som anställd på Nytida erbjuds du ledarskapsprogram, flera förmåner, kollektivavtal, försäkringar och friskvårdsbidrag. Tjänsten är tillsvidare med 6 månaders provanställning.
Det här får du hos Nytida:
- Grundutbildning när du tillsvidareanställs inom Nytida samt kompetensutveckling via vår egen utbildningsorganisation Lära
- Ledarskapsprogram för samtliga blivande chefer via Lära
- Förmånsportal med rabatter och förmåner
- Coachande och stöttande chefer nära dig
- En gemensam pedagogik för att ge den bästa omsorgen och stödet till våra omsorgstagare
- Karriär- och utvecklingsmöjligheter
Din profil
Vi söker dig som har en kandidatexamen inom social omsorg, som socionom eller motsvarande med minst 7,5 högskolepoäng socialrätt, detta för att få stå på de tillstånd som krävs. Vidare har du minst två års dokumenterad erfarenhet av ledarskap samt erfarenhet av att arbeta inom LSS. Du innehar B-körkort, talar och skriver flytande svenska samt har god erfarenhet av system och dokumentation.
Som person är du bra på att prioritera, fatta beslut och hitta balansen mellan det operativa och det strategiska. Du är tålmodig och grundad, trygg i ditt ledarskap och du trivs med att ha många olika kontaktytor. Vidare har du ett coachande förhållningssätt och gläds med dina medarbetare när de växer och utvecklas i sin yrkesroll. Du gillar att ge och ta emot feedback, antar utmaningar med ett positivt förhållningssätt och motiveras av att arbeta mot uppsatta mål och följa upp KPIer.
Om Clevry
I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.
Rekryteringsprocessen
Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.
Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.
Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta ansvarig rekryterare Matilda Höglind på telefonnummer +4672 253 92 53 alternativt matilda.hoglind@clevry.com. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Följ oss gärna på LinkedIn Clevry (https://www.linkedin.com/company/clevry/mycompany/)