Verksamhetschef till området vård och omsorg

Verksamhetschef till området vård och omsorg

Arbetsbeskrivning

Socialförvaltningens uppgift är att stödja människor som på grund av funktionsnedsättning, ekonomisk eller social problematik behöver olika former av stöd och hjälp.



Vi som arbetar inom socialförvaltningen tycker om att ge människor som är i behov av vår stöd och hjälp en trygg och fungerande vardag.



Beskrivning
Letar du efter ett spännande chefsuppdrag där du kan utvecklas och vara med och utveckla framtidens äldreomsorg?

Hos oss inom socialförvaltningen i Ovanåkers kommun får du möjligheten att arbeta i en liten organisation med gott arbetsklimat och korta beslutsvägar, nära chef och kollegor.

Tillsammans arbetar vi med att fortsätta utveckla verksamheten för att möta framtidens utmaningar och behov.

Socialförvaltningen lyder under socialnämnden som ansvarar för individ- och familjeomsorg, äldreomsorg, stöd till personer med funktionsnedsättning samt kommunal hälso- och sjukvård.

Arbetsuppgifter
Det är ditt uppdrag att vara den som leder, samordnar och utvecklar verksamheten mot av nämnden uppsatta mål och beslut.

I rollen som verksamhetschef har du det övergripande budget, personal och verksamhetsansvaret inom dina områden. Till din hjälp att utföra uppdraget har du enhetscheferna som i sin tur leder verksamhetens ca 300 medarbetare.

Organisatoriskt är du underställd socialchefen och ingår i förvaltningens ledningsgrupp vars viktigaste uppdrag är att utveckla förvaltningen och kommunen i ett helhetsperspektiv.

Kvalifikationer
Dina personliga egenskaper är viktiga för oss. Vi vill att du är trygg i dig själv, tydlig och strukturerad.   Som ledare ser du vikten av att vara ett föredöme och med din coachande ledarstil motiverar du dina medarbetare och skapar engagemang och delaktighet. Du är strategisk och ser till helheten såväl som delarna. En stor del av jobbet sker i samarbete med andra, vilket ställer krav på mycket god samarbets- och kommunikationsförmåga.

Du har en akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant. Då stor del av ansvarsområdet omfattar hälso- och sjukvård ser vi gärna att du är utbildad inom vårdakademin.

Du har tidigare ledarerfarenheter och har du erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation är det meriterande. Du har god kännedom om de aktuella lagstiftningarna inom området.

Det systematiska arbetsmiljöarbetet är viktigt för oss och bör vara det för dig också.

 




Ovanåkers kommun kan erbjuda dig en stimulerande och trygg arbetsmiljö med hög delaktighet och goda utvecklingsmöjligheter.



Välkommen till oss- och välkommen med din ansökan!

Ovanåkers kommun är den lilla kommunen med de stora möjligheterna. Edsbyn och Alfta är de största orterna och här finns det mesta för dig som gillar en aktiv fritid men även för dig som gillar lugn och ro.


Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Socialförvaltningen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 december 2021
  • Ansök senast: 9 januari 2022

Postadress

Storgatan 13
Mellerud, 46480

Liknande jobb


18 november 2024

Enhetschef till Gryta demenscentrum

Enhetschef till Gryta demenscentrum

4 november 2024