OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Plushögskolan AB är Sveriges största privata anordnare av yrkeshögskoleutbildningar. Genom varumärkena Affärshögskolan, Vårdyrkeshögskolan och Teknikhögskolan bedrivs YH-utbildningar, kurser, företagsutbildningar och skräddarsydda koncept. Vi utbildar inom bland annat ekonomi, försäljning, marknadsföring, bygg, IT, teknik, pedagogik, vård och hälsa.
Är du en målinriktad och erfaren ledare som drivs av att arbeta med ständiga förbättringar?
Nu söker vi en verksamhetschef som delar vår syn på utbildningens kraft att förändra samhällen. Som verksamhetschef för Plushögskolan AB får du operativt helhetsansvar för Sveriges största yrkeshögskoleanordnare. På uppdrag av Myndigheten för yrkeshögskolan (MYH) bedriver Plushögskolan AB eftergymnasial vuxenutbildning. Inom ramen för varumärkena Affärshögskolan, Teknikhögskolan och Vårdyrkeshögskolan bedriver Plushögskolan AB YH-utbildningar på närmare tjugo orter för över 3000 studerande. Bolaget har cirka 80 anställda på tretton olika orter med Lund i Söder och Gävle i Norr.
Om uppdraget
I rollen som verksamhetschef är du nyckelperson i en miljö präglad av affärsmässighet med fokus på kvalitet, verksamhetsutveckling och digitalisering. Ditt yttersta ansvar är att målsätta, leda och utveckla verksamheten tillsammans med erfarna och engagerade kollegor. Ditt uppdrag innebär att utveckla utbildningserbjudandet i samverkan med arbetslivet inom de olika områden som innefattas av de tre varumärkena, för att stärka Sveriges konkurrenskraft och samhällsutmaningar, både nu och i framtiden.
Rollen som verksamhetschef innebär fullt ansvar för kvalitet, personal, budget och resultat. Du säkerställer god måluppfyllelse vad gäller kvalitet, nöjda medarbetare och ekonomi.
Du har direkt personalansvar för en handfull chefer, vilka tillsammans med dig bildar en operativ ledningsgrupp för Plushögskolan AB. I rollen som verksamhetschef rapporterar du till utbildningsdirektören för YH-gruppen inom AcadeMedias vuxenutbildning och ingår i dennes ledningsgrupp.
Kravprofil
Du är en trygg och erfaren ledare med vana att leda andra chefer på distans. Du har arbetat affärsnära i tjänstebranscher och har ett starkt kundfokus. Du har även erfarenhet av att driva förändringsarbete genom olika former av digitaliseringsinitiativ. Du kan växla mellan att se strategiska perspektiv och att operativt hantera frågor när så krävs. Rollen kräver att du har ett marknadsperspektiv där förståelsen för intressenternas behov och hur vi ska kunna leverera kompetensutveckling till rätt kvalitet är avgörande. Det är naturligt för dig att vara drivande och du arbetar med ett ständigt fokus på förbättringsmöjligheter. Som person är du strukturerad och målinriktad, med god ekonomisk förståelse och analytisk förmåga.
Vi ser det inte som nödvändigt att du har erfarenhet av utbildningsverksamhet, det är dock naturligtvis väldigt meriterande.
Naturligtvis delar du våra värdeord: K.U.P.P. - Kvalitetsmedveten, Utvecklingsorienterad, Professionell och Personlig.
Ansökan
Placeringsort kan vara var som helst i landet, vilket innebär att resor till samtliga våra utbildningsorter ingår i uppdraget.
Välkommen med din ansökan snarast, dock senast 1 maj. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
För frågor är du varmt välkommen att höra av dig till AcadeMedias chefsrekryterare Carina Åkemark carina.akemark@academedia.se, alternativt Per Häggman, utbildningsdirektör för YH-gruppen inom AcadeMedias vuxenutbildning på 08-402 37 02 eller per.haggman@academedia.se