OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill Du arbeta i företaget med det stora hjärtat? Sätter Du människan och kvaliteten i centrum? Då är Du välkommen till oss på SAAND Service & Omsorg AB!
I januari 2021 startar vi upp hemtjänst i Botkyrka!
SAAND Service & Omsorg AB är verksamma inom hemtjänst, personlig assistans, ledsagning samt hushållsnära tjänster. Vi har idag kontor i Linköping, Västervik, Loftahammar, Karlstad och Örebro med huvudkontoret i Linköping.
Arbetsuppgifter
Rollen som verksamhetschef innebär att du självständigt ansvarar för att planera, leda, utveckla och kvalitetssäkra arbetet inom hemtjänstverksamheten i Botkyrka.
Du arbetar med att skapa och bibehålla goda relationer till våra uppdragsgivare (kunder), anhöriga/närstående och medarbetare. I rollen ingår att utveckla kontakter med kommunen och andra samverkanspartners. Du svarar för uppföljning gentemot kommunen samt deltar i utbildningar och möten i deras regi.
Du har ansvar för att beviljade insatser utförs mot uppdragsgivare samt ekonomi, budget, resultat- och personalansvar för din verksamhet. I rollen ingår att utföra uppdraget enligt vårt avtal med kommunen samt att regelbundet tillsammans med kvalitetsansvarig i företaget ansvara för översyn av rutiner och processer i kvalitetsledningssystemet och se till att vi arbetar enligt dessa.
Du kommer att ha ett nära samarbete med VD, kvalitets- och ekonomiansvariga samt övriga kollegor inom SAAND Service & Omsorg. Tillsammans med övriga ledningen arbetar du systematiskt för att utveckla organisationen så att den ger medarbetarna de bästa förutsättningarna för att ge god omsorg med kvalité. I din roll rapporterar du till VD och kvalitetsansvarig.
Kvalifikationer
Krav på tjänsten är att du har avslutad högskoleutbildning inom t.ex. Socionom- eller social omsorgsutbildning, sjuksköterske- eller arbetsterapeututbildning. Minst 24 månaders erfarenhet av arbetsledning inom vård- och omsorgsverksamhet är ett krav.
Du är väl förtrogen med lagar, förordningar och föreskrifter inom verksamhetsområdet och det ses som en merit om du har erfarenhet av kvalitetsarbete.
Din profil
Som person är du positiv, utåtriktad och har en stark drivkraft att utveckla verksamheten, medarbetare och dig själv. Du kommunicerar framgångsrikt, är kvalitetsmedveten och trivs i ett relationsbyggande arbete. Din organisationsförmåga är god, du har ett helhetsperspektiv och kan handskas med många varierande arbetsuppgifter samtidigt. Du har förmåga att arbeta resultatinriktat, har ett strategiskt och ekonomiskt tänkande samt en förmåga att systematiskt följa upp och bedriva förbättringsarbeten i verksamheten.
Du som söker är en trygg och beslutsmässig ledare med förmåga att få dina medarbetare att växa och ta ansvar.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper såsom samarbetsförmåga, ledaregenskaper, initiativtagande och personlig mognad. Du behärskar svenska i tal och skrift och du har god kunskap i Officepaketet.
Meriterande är även erfarenhet av arbetsledning/kundansvar inom personlig assistans.
ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Vi tillämpar provanställning som går över i tillsvidaretjänst.
Varmt välkommen med din ansökan!