OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbete och bostad, Omsorgsförvaltningen
Du som känner igen dig i vår värdegrund; arbeta tillsammans, välkomna nyskapande och göra skillnad, kanske är vår nästa verksamhetschef? Välkommen med din ansökan!
Vi växer och söker nu en verksamhetschef för service-/gruppbostäder till vår avdelning Arbete och bostad som ligger under omsorgsförvaltningens ansvar.
Omsorgsförvaltningen är en del av Uppsala kommun och arbetar på uppdrag av omsorgsnämnden. Målet med förvaltningens arbete är att personer med funktionsskillnader får det stöd de behöver för att leva ett så självständigt liv som möjligt.
Läs mer om våra bostäder här (https://vardochomsorg.uppsala.se/?hide-cookie-alert=St%C3%A4ng)
Ditt uppdrag
I rollen som verksamhetschef hos oss har du det yttersta ansvaret för brukare, medarbetare och ekonomi på dina enheter. Som verksamhetschef är du synlig i verksamheterna för både medarbetare, brukare och deras anhöriga eller företrädare. Du utformar verksamheterna tillsammans med ditt team bestående av totalt cirka 20 medarbetare. Din roll är att se till att våra verksamheter drivs framåt med fokus på kvalitet för brukare och medarbetare. Till din hjälp finns administrativt stöd, controller och HR men framförallt kompetenta medarbetare och kollegor.
Arbetet som verksamhetschef är spännande, varierande samt innebär stor frihet under ansvar. Som verksamhetschef planerar du dina dagar själv utifrån verksamheternas behov. Du arbetar nära dina chefskollegor och ingår i ett mindre team där man samarbetar och stöttar varandra i olika frågor. Utöver arbetet med verksamheterna, är du också delaktig i avdelningens utveckling vad det gäller kompetens, digitalisering och arbetsmetoder. Du rapporterar till områdeschef och sitter med i avdelningens ledningsgrupp.
Hos oss finns stora möjligheter för enskilt lärande och egen utveckling. Att arbeta hos oss ger dig både stolthet och utmaningar.
Din bakgrund
Vi söker dig som har erfarenhet som chef med personalansvar och har relevant examen på högskolenivå exempelvis från sociala omsorgsprogrammet/ socionomprogrammet eller personalvetarprogrammet. Vi ser det som en fördel om du har ansvarat för det systematiska arbetsmiljöarbetet, budget, prognos och uppföljning och att du ser den självklara kopplingen mellan dessa frågor och den egna verksamhetens utveckling och mål. Det är meriterande om du har erfarenhet av gruppbostäder eller har annan erfarenhet från vård- och omsorgssektorn. Du är en van användare av Officepaketet och har goda kunskaper i svenska i tal och skrift. B-körkort är en förutsättning för tjänsten.
Du är en person som trivs med ansvar och som har lätt att fatta beslut utifrån tillgänglig information och agera därefter. Du sporras av resultat och har ett eget driv för att komma framåt i arbetet. Det är lätt för dig att anpassa dig till ändrade förutsättningar och du brukar som regel se förändringar som möjligheter. Du är väl medveten om människors olika förmåga att ta till sig budskap och är därför skicklig på att anpassa dig till både individ, situation och sammanhang.
Upplysningar
Har du frågor om tjänsten, kontakta områdeschef Andreas Jonsson 018-727 7199. Har du frågor om rekryteringsprocessen, kontakta HR-specialist Britt Pedersen 018-727 6712.
Fackliga företrädare: Vision 018-727 24 30, SACO 018-727 87 25, Ledarna 018-127 86 47, Akademikerförbundet SSR 018-727 24 24.
I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.
Om vår organisation
Välkommen till omsorgsförvaltningen. Tillsammans med oss jobbar du för att personer med olika former av funktionsnedsättning ska få det stöd de behöver för att leva ett så självständigt liv som möjligt. Det handlar om LSS-verksamhet, socialpsykiatri och hälso- och sjukvård för dessa personer och grupper. I förvaltningens arbetsuppgifter ingår att utreda enskilda behov, men också verksamhetsuppföljning och långsiktig planering. Här finns tre uppdrag: systemledning, myndighetsutövning och ansvar för kommunens egenregi inom området.
Mer information om vår organisation hittar du på uppsala.se (https://www.uppsala.se)
Inom omsorgsförvaltningen har vi heltid som norm. Det innebär att alla tillsvidareanställda medarbetare i grunden har en heltidsanställning. Vid en eventuell intervju ges mer information om vad det innebär i denna tjänst.
Undantagna (från heltid som norm) är personliga assistenter.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kajsa Angerdal Skoglund
Christoffer Nilsson
Margareta Svenningsson
Maria Eriksson
+46 73 944 50 95
Jonatan Svensson
+46 72 074 20 43