Verksamhetschef till Specialenheten Omsorgsförvaltningen

Verksamhetschef till Specialenheten Omsorgsförvaltningen

Arbetsbeskrivning

Omsorgsförvaltningen med cirka 1200 anställda omfattar de tre verksamhetsområdena ordinärt boende, särskilt boende och specialenheter. Utöver ledningsgrupp och linjeorganisation finns en handläggarenhet samt stödfunktioner såsom ekonomer, HR, IT och allmänt administrativt stöd.

Omsorgsförvaltningen erbjuder ett meningsfullt och betydelsefullt arbete. Vår strävan är att vård och omsorg skall bygga på samarbete mellan den enskilde, närstående och medarbetare.

PERSONALFÖRMÅNER
Sandvikens kommun erbjuder ett flertal personalförmåner. Vi erbjuder dig bland annat dessa förmåner
- semesterväxling
- årsarbetstid
- friskvård till förmånligt pris
- hälsofrämjande aktiviteter
- extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år
- personal- och fritidsföreningen Pulsen

Till verksamhetsområdet Specialenheten söker vi nu en verksamhetschef med ansvar för neuro- och socialpsykiatri, korttidsboenden samt Hälso- och sjukvårdsorganisationen inklusive hemsjukvård.

ARBETSUPPGIFTER
Rollen som verksamhetschef innebär att du ansvarar för ledning och utveckling. Du har ett verksamhets-, personal- och ekonomiansvar för Din del av organisationen. Du ska utifrån politiskt uppdrag ingår att tillsammans med socialchefen bevaka omvärlden och utveckla verksamheten med fokus på brukarperspektiv och kvalitet.

Du ska leda, planera, utveckla, följa upp och styra verksamheten kostnadseffektivt och med god kvalitet. Som verksamhetschef är Du direkt underställd socialchefen. Du ingår i förvaltningens ledningsgrupp och förväntas där ha ett övergripande perspektiv för att nå goda resultat inom hela förvaltningen.

KVALIFIKATIONER
Vi söker Dig som har en relevant högskoleutbildning eller motsvarande. Det är meriterande med chefs- och ledarerfarenhet från liknande karaktär och erfarenhet av arbete inom politiskt styrd organisation.

Du ska ha god kunskap om den lagstiftning som styr verksamheten.

Som person är Du säker och professionell i din framtoning samt har god självkännedom. Du är tydlig, drivande och har uthållighet i att utveckla verksamheten. En utvecklad social kompetens är en förutsättning för detta arbete som präglas av ständig samverkan med kollegor och uppdragsgivare.

Körkort samt tillgång till egen bil i tjänsten är ett krav.

ÖVRIGT
Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anne-Lie Adolfi
026-24 17 69
Annika Stadin
026-24 15 34
Petra Winberg
026-24 15 34
Sabina Johansson
026-24 03 63
Pia Linde
026-24 20 78
Inglis Skoog
026-24 19 88
Linda Sohlberg
026-24 18 19
Enhetschef Annika Einarsson
026-24 15 97
Vårdförbundet Pia Linde
026-24 20 78
Personalsekreterare Anne-Lie Adolfi
026-24 17 69

Sammanfattning

Besöksadress

81180 Sandviken
None

Postadress

Stadshuset, Odengatan 37
Sandviken, 81180

Liknande jobb


22 november 2024

15 november 2024

Enhetschef funktionsstöd

Enhetschef funktionsstöd

13 november 2024

Enhetschef särskilt boende

Enhetschef särskilt boende

11 november 2024