OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du erbjudas ett spännande och utvecklande jobb där du samtidigt bidrar till att människor får ett bättre liv? Vill du dessutom få möjlighet till kompetensutveckling samt arbeta med "frihet under ansvar"? Då har du möjligheten att söka jobbet som verksamhetschef/föreståndare till Team J-son HVB i Jönköping. I rollen kommer du tillsammans med oss att arbeta efter vår vision - Alla har rätt till ett bra liv samt våra ledord: glädje, engagemang och ansvar.
Om oss
Vi tar emot unga med neuropsykiatrisk funktionsnedsättning i kombination med svåra beteendeproblem. Vi erbjuder HVB och gruppboende, anpassad skolgång i vår egen skola samt öppenvårdsinsatser genom vårt eget Hälsocentrum – allt samordnat under ett tak.
På vårt HVB-hem erbjuder vi ett individanpassat boende i centrala Jönköping som innefattar sexton tre- och fyrarumslägenheter där varje ungdom bor enskilt i en lägenhet tillsammans med personal. Lägenheterna är hemlika då vi tror att en hemlik miljö är en stark bidragande faktor till ett gott välmående. Lägenheterna ligger inom gångavstånd till vår skola.
Alla unga som kommer till Team J-son har en komplex problematik, i regel finns en neuropsykiatrisk funktionsnedsättning i grunden i kombination med svåra beteendeproblem. De kan ta sig i uttryck i exempelvis allvarliga aggressionsutbrott, konfliktskapande beteenden, olämpliga sociala beteenden eller en omfattande passivitet.
Om tjänsten
Som verksamhetschef kommer du att leda och utveckla verksamheten som du ansvarar för. Att ha personalansvaret för verksamheten kommer att vara en stor del av ditt arbete och du kommer framför allt att arbeta med att skapa engagemang och delaktighet samt finnas där som stöd till din personal.
Du kommer huvudsakligen arbeta med:
- Ansvara för boendets dagliga drift
- Ansvara för personal, ekonomi och arbetsmiljö
- Driva utvecklingsarbete kopplat till verksamheten
Till din hjälp i rollen som verksamhetschef har du en rad olika stödfunktioner som till exempel HR, Kvalitet och Metod, Ekonomi, Fastighet och IT. Du kommer att ingå i områdets ledningsgrupp tillsammans med regionchef och övriga verksamhetschefer. För oss är det viktigt att jobba tillsammans där vi hjälper och inspirerar varandra.
Vem är du?
Du är en lyhörd och tydlig ledare som skapar engagemang genom ett närvarande ledarskap. Till detta är du en handlingskraftig och resultatorienterad lagspelare med god självkännedom. Du har en god kommunikativ förmåga där du har lätt för att skapa och vidhålla kontakter. Du har goda administrativa färdigheter och har erfarenhet av ekonomisk uppföljning.
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper, då vi utgår från Humanas ledarskapsprofil vid rekrytering av nya chefer.
För denna tjänst krävs det att du har:
- Minst 2 års erfarenhet av arbete med målgruppen
- Socionomutbildning eller annan högskoleutbildning som bedöms likvärdig
- B körkort
Det är även meriterande om du har:
- Erfarenhet av driva ett förändringsarbete.
Övrigt
Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Tillsvidareanställning, Förtroendearbetstid, Heltid / Dagtid, vi tillämpar sex månaders provanställning
Lön: Enligt överenskommelse, övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal.
Tillträde: Enligt överenskommelse.
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Under rekryteringsprocessen kan du komma att få genomgå telefonintervjuer, tester och kompetensbaserade intervjuer.
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Håkan Stenberg via mail hakan.stenberg@humana.se eller Emelie Ivebäck via mail emelie.iveback@humana.se
Välkommen med din ansökan!
Att jobba på Humana
På Humana arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund - engagemang, glädje och ansvar. Våra värdegrundsord är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig. Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med goda anställningsvillkor. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet. Vi satsar på kompetensutveckling för våra chefer genom bland annat mentorprogram, ledarträffar, ledarutvecklingsprogram samt Humanas digitala lärportal Humana Academy.
Läs mer om hur det är att jobba hos oss på Humana HÄR
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult