OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Socialförvaltningens uppgift är att stödja människor som på grund av funktionsnedsättning, ekonomisk eller social problematik behöver olika former av stöd och hjälp.
Vi som arbetar inom socialförvaltningen tycker om att ge människor som är i behov av vår stöd och hjälp en trygg och fungerande vardag.
Letar du efter ett spännande och utmanande chefsuppdrag där du är med och utvecklar framtidens äldreomsorg?
Hos oss inom socialförvaltningen i Ovanåkers kommun får du möjligheten att arbeta i en liten organisation med gott arbetsklimat och korta beslutsvägar, nära chef och kollegor.
Tillsammans arbetar vi med att fortsätta utveckla verksamheten för att möta framtidens utmaningar och behov.
Socialförvaltningen lyder under socialnämnden som ansvarar för äldreomsorg, stöd till personer med funktionsnedsättning, kommunal hälso- och sjukvård samt individ- och familjeomsorg.
Arbetsuppgifter
Det är ditt uppdrag att vara den som leder, samordnar och utvecklar verksamheten mot av nämnden uppsatta mål och beslut.
I rollen som verksamhetschef har du det övergripande budget, personal och verksamhetsansvaret inom dina områden. Till din hjälp att utföra uppdraget har du enhetscheferna som i sin tur leder verksamhetens ca. 300 medarbetare.
Organisatoriskt är du underställd socialchefen och du är en viktig del av socialförvaltningens ledningsgrupp vars viktigaste uppdrag är att utveckla förvaltningen och kommunen i ett helhetsperspektiv.
Kvalifikationer
Dina personliga egenskaper är viktiga för oss. Vi vill att du är trygg i dig själv, tydlig och strukturerad. Som ledare ser du vikten av att vara ett föredöme och med din coachande ledarstil motiverar du dina medarbetare och skapar engagemang och delaktighet. Du är strategisk och ser till helheten såväl som delarna. En stor del av jobbet sker i samarbete med andra, vilket ställer krav på mycket god samarbets- och kommunikationsförmåga.
Du har en akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant.
Du har tidigare erfarenhet av ledande befattning inom vård- och omsorg och har god kännedom om de aktuella lagstiftningarna inom området. Erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation är meriterande.
Det systematiska arbetsmiljöarbetet är viktigt för oss och bör vara det även för dig.
Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Rekrytering kan komma att ske löpande.
Ovanåkers kommun kan erbjuda dig en stimulerande och trygg arbetsmiljö med hög delaktighet och goda utvecklingsmöjligheter.
Välkommen till oss- och välkommen med din ansökan!
Ovanåkers kommun är den lilla kommunen med de stora möjligheterna. Edsbyn och Alfta är de största orterna och här finns det mesta för dig som gillar en aktiv fritid men även för dig som gillar lugn och ro.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.