Verksamhetschef till Vård- och Omsorgsförvaltningen

Verksamhetschef till Vård- och Omsorgsförvaltningen

Arbetsbeskrivning

Är du en genuin ledare med höga ambitioner att leda vårt viktiga verksamhetsområde inom socialpsykiatri och LSS verksamheten?

Verksamheten för personer med funktionsnedsättning ingår i vård och omsorgsförvaltningen. Som verksamhetschef leder du fem resultatenhetschefer som i sin tur leder 12 enhetschefer. Verksamhetsområdet är brett och komplext och våra målgrupper har fantastiska förmågor och många olika behov. Ett spännande uppdrag för dig som är redo att ta nästa steg, som brinner för våra frågor och tillsammans med oss vill leda vårt viktiga verksamhetsområde!

https://jobb.enkoping.se/kontakt/kommunens-forvaltningar.html#hVardochomsorgsforvaltningen


ARBETSUPPGIFTER
Som verksamhetschef kommer du till en verksamhet med kompetenta chefer och medarbetare. Vår organisation ger dig tillgång till bra stödprocesser, nätverk och expertiskunskap. Vi har många bra saker på plats men som alla behöver vi fortsätta utvecklas. Vi behöver bland annat öka samsynen, samarbeten och utveckla nya arbetsmetoder för att ligga i framkant och vara redo för nya utmaningar och möjligheter både idag och imorgon. Digitalisering och innovationer kommer att bli viktiga framgångsfaktorer.

Du ingår i förvaltningens ledningsgrupp, som leds av vår förvaltningschef Lotta Tronêt.
Du planerar och leder din verksamhet i nära samarbete med övriga verksamhetschefer. Tillsammans arbetar ni för helheten och för förvaltningens strategiska mål där du lyfter och leder dina verksamhetsfrågor med stort engagemang.

Som verksamhetschef arbetar du nära Vård- och omsorgsnämnden. Ditt verksamhetsområde är mycket viktigt för våra politiker och de har ett stort engagemang och intresse för frågorna.

KVALIFIKATIONER
I ditt uppdrag har du helhetsansvaret för ditt verksamhetsområde. Det är viktigt att du har tidigare erfarenhet av att leda andra chefer med ansvar för medarbetare, ekonomi och verksamhet.

För oss är det viktigt att du är en inspirerande och trygg ledare med intresse att leda andra ledare och specialister. Du är en ledare som förstår vikten av ett tillitsbaserat ledarskap och hur man skapar kompetenta team där styrkor och kompetenser tas tillvara på rätt sätt. Ditt ledarskap kännetecknas av nyfikenhet och delaktighet och du är duktig på att kommunicera på ett tydligt sätt. Du har modet att stå tryggt, visa riktningen och leda när situationen kräver det och samtidigt kunna förmedla glädje och stolthet. Att skapa struktur, visa på syfte, mål och hålla i den röda tråden är något som är självklart för dig i ditt uppdrag.

Då verksamhetsområdet är stort, brett och komplext så behöver du ha relevant kunskap och erfarenhet från verksamhetsområdet. Du behöver inte vara experten, det viktigaste är att du brinner för våra frågor, vill göra skillnad och är rätt ledare för våra medarbetare.

Att samverka, nätverka och omvärldsbevaka är något du trivs med för att skapa de förutsättningar som du behöver för att lyckas i din roll. Du har en högskoleutbildning och säkert även gått en eller två ledarskapsutbildningar. Du har framgångsrikt drivit utvecklings- och förändringsarbeten och utvecklat processer och kvalitetsarbeten för att effektivisera och bibehålla hög kvalité.

I din ansökan vill vi gärna läsa om de goda resultat som du gjort tidigare i karriären och vad du kommer att bidra med hos oss.


ÖVRIGT
Varmt välkommen med din ansökan!

Det är av yttersta vikt att kunder och klienter inom Vård och omsorgsförvaltningens verksamheter kan känna trygghet i den omsorg som kommunen har ansvar för. Därför måste du visa upp ett utdrag från belastningsregistret innan erbjudande om anställning. Handläggningstiden för ett utdrag är cirka tre veckor och du beställer det själv via polisens webbplats. Beställ gärna utdraget samtidigt som du skickar in din ansökan så att du har allting klart om du går vidare i rekryteringsprocessen. Har du redan ett utdrag får det inte vara äldre än ett år.

Beställ ditt utdrag från belastningsregistret på polisens webbplats:
https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken för ansökan.

Dina ansökningshandlingar omfattas av offentlighetsprincipen och kan därför komma att lämnas ut som allmän handling efter en sekretessprövning. Vill du veta mer om hur Enköpings kommun generellt sett hanterar personuppgifter så finns mer information på vår hemsida.

För dig som har skyddad identitet så finns information om hur du söker tjänsten här:
https://enkoping.se/foretag-och-arbete/jobba-i-enkoping.html#box-Personuppgiftersamtskyddadidentitet

Har du frågor om systemet eller hur du ska göra din ansökan, kontakta Visma Recruit på 0771-693 693.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ulrika Edlund, Resultatenhetschef Lillsidan/Mali
0171-62 61 50
Therese Blomqvist
0171-418041
Sari Lundberg
0171-625967
AnneLie Axelsson
0171-625910
Camilla Lönnholm
0171-626666
Carina Lundberg
0171-62 564 8
Kommunal
0171-62 54 64
Annette Larsson
0171-62 61 40
Kerstin Giertta, Resultatenhetschef
0171-62 59 40
Laila Forsgren, Arbetsledare
0171-62 59 83

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Enköpings kommun Vård och omsorg
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 oktober 2022
  • Ansök senast: 13 november 2022

Besöksadress

Kungsgatan 42 74580 Enköping
None

Postadress

None
Enköping, 74580

Liknande jobb


Verksamhetschef

Verksamhetschef

20 november 2024