OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vårdcentralen Mariefred
Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss!
Om oss
Kom och jobba hos oss i vackra Sörmland och Mariefred!
Mariefred är en idyllisk småstad i Strängnäs kommun belägen vid Mälarens strand med ett rikt kulturliv och närhet till flera större städer, bland annat finns Stockholm inom pendlingsavstånd. Orten präglas av hög inflyttning och är en expansiv del av Sörmland. Den vackra sörmländska naturen finns alldeles inpå knutarna.
Vårdcentralen Mariefred är en väletablerad vårdcentral med närmare 10 000 listade patienter och ca 45 medarbetare. Här arbetar läkare, sjuksköterskor, sjukgymnaster, arbetsterapeut, kurator, psykoterapeut, undersköterskor och medicinska sekreterare med att ge en kvalificerad vård till våra patienter. Vårdcentralen är en av två akademiska vårdcentraler i Region Sörmland.
Dina arbetsuppgifter
Ett helhetsansvar för vårdcentralen och i nuläget även närmaste chef för rehab- personal, medicinska sekreterare och enhetschef. Till vår hjälp har vi också stöd av ekonomi-, HR-resurser, verksamhetsutvecklare och chefsläkare inom divisionen.
I tjänsten ingår att:
• Ansvara för att driva vårdcentralen i enlighet med regelboken för bedrivande av primärvård i Sörmland – Hälsoval (Sörmlands modell för vårdval).
• Leda vård- och kvalitetsarbetet inom verksamheten tillsammans med din enhetschef och din medicinska rådgivare.
• Samarbeta med kommunen, sjukhuset, övriga aktörer samt inom divisionen.
• Du behöver vara en god kommunikatör präglad av en vilja att skapa en teambaserad och attraktiv arbetsmiljö som lockar både personal och patienter.
• Engagera, motivera och skapa delaktighet hos medarbetare med målet att utveckla vårdcentralens samlade kompetens.
• Ingå i ledningsgruppen för division primärvård tillsammans med övriga 18 verksamhetschefer.
• Leda den interna ledningsgruppen som främst arbetar med strategiska och långsiktiga frågor.
• Tillsammans med enhetschef ansvara för verksamhet, ekonomi och personal samt planering på såväl kort som lång sikt.
• Ansvara för processer och förbättringsarbeten på arbetsplatsen där nya arbetssätt och digitalisering är en viktig del.
Din kompetens
Vi vill att du har en utbildning och legitimation inom något av hälso- och sjukvårdens legitimationsyrken samt att du har erfarenhet av att kunna leda vård på flera olika nivåer.
Det är en merit om du har erfarenhet av primärvård och utvecklingsarbete. Goda kunskaper i svenska och engelska, datavana samt körkort B är ett krav.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du ska vara tydlig och tycka om att leda och engagera samt vara målinriktad. Du bör vara en stabil och balanserad person med god lyssnarförmåga och även kunna visa upp ett icke-hierarkiskt förhållningsätt. I divisionen primärvård lägger vi också stor vikt på ett tillitsbaserat ledarskap och coachande.
Anställningsform
Tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse.
Information om tjänsten lämnas av
Divisionschef division primärvård Anna Ormegard, 073-866 76 50.
Fackliga företrädare söks via Kontaktcenter, 0155-24 50 00.
Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2021-05-17.
Intervjuer kan komma att ske löpande.
Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/)
Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/)
Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.
Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.