OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vårdcentralen Strängnäs
Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss!
Om oss
Vårdcentralen Strängnäs ”hela livets vårdcentral” är en stabil, inspirerande och väletablerad verksamhet med knappt 15 000 listade patienter och ca 80 anställda medarbetare, många med lång erfarenhet. Vårdcentralen är en akademisk vårdcentral med bred specialistkompetens och en HBTQ-certifierad verksamhet.
Verksamhetens BVC är en del i en familjecentral i nära samverkan med övriga aktörer.
Vårdcentralens läkarmottagning är oftast invånarnas första kontakt med hälso- och sjukvården och vi erbjuder akuta och planerade kontakter med olika professioner utifrån behov. Vårdcentralen Strängnäs har en rehabiliteringsenhet där det psykosociala teamet ingår.
Vårdcentralen har också en välfungerande SSIH-enhet som erbjuder specialiserad sjukvård i hemmet till patienter som har en allvarlig kronisk sjukdom och behöver extra stöd och insatser, samt till svårt sjuka i livets slutskede. SSIH består av ett multiprofessionellt team med dygnet runt-ansvar. Verksamheten ansvarar för läkarinsatser på två äldreboenden och för hemsjukvård.
Primärvårdsjour bedrivs på vårdcentralen lördag- söndag- och helgdag.
Vi arbetar teambaserat i nära samarbete mellan olika professioner för att ta vara på varandras kompetens, för patientens bästa. Tillgänglighet, Kontinuitet och Kompetens är områden i fokus där personalgrupperna har en mycket viktig roll i utvecklingsarbetet.
Dina arbetsuppgifter
Ett helhetsansvar för vårdcentralens alla ingående delar. I nuvarande organisation har verksamhetschefen inga enhetschefer, utan arbetar i nära samverkan med vårdcentralens verksamhetsutvecklare, medicinska rådgivare, samordnare och klinikadministratör. Till din hjälp har du också stöd av ekonomi- och HR-resurser, verksamhetsutvecklare, kommunikatör och chefsläkare inom divisionen.
I tjänsten ingår att:
• Ansvara för att driva vårdcentralen i enlighet med regelboken för bedrivande av primärvård i Sörmland – Hälsoval (Sörmlands modell för vårdval).
• Leda och utveckla vård- och kvalitetsarbetet inom verksamheten tillsammans med din ledningsgrupp och dina medicinska rådgivare.
• Samarbeta med kommunen, sjukhus, övriga aktörer samt inom divisionen.
• Du behöver vara en god kommunikatör präglad av en vilja att skapa en teambaserad och attraktiv arbetsmiljö som lockar både personal och patienter.
• Engagera, motivera och skapa delaktighet hos medarbetare med målet att utveckla vårdcentralens samlade kompetens.
• Ingå i ledningsgruppen för division primärvård tillsammans med övriga 18 verksamhetschefer.
• Leda den interna ledningsgruppen som främst arbetar med strategiska och långsiktiga frågor.
• Ansvara för verksamhet, ekonomi och personal samt planering på såväl kort- som lång sikt.
• Ansvara för processer och förbättringsarbeten på arbetsplatsen där bland annat digitalisering, men också kontinuitet är en viktig del.
Din kompetens
Vi vill att du har en utbildning inom något av hälso- och sjukvårdens legitimationsyrken. Vi önskar också att du har erfarenhet av att leda vård på flera olika nivåer samt att du gärna har erfarenhet av primärvård. Goda kunskaper i svenska och engelska, datavana samt körkort B är ett krav.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du ska vara tydlig och tycka om att leda och engagera samt vara målinriktad. Du bör vara en stabil och balanserad person med god lyssnarförmåga och även kunna visa upp ett icke-hierarkiskt förhållningsätt. I division primärvård lägger vi också stor vikt vid ett tillitsbaserat ledarskap.
Anställningsform
Tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse.
Information om tjänsten lämnas av
Divisionschef division primärvård Anna Ormegard, 073-866 76 50.
Fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00.
Kom och jobba hos oss på Vårdcentralen Strängnäs!
Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2022-08-14.
Intervjuer kan komma att ske löpande.
Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/)
Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/)
Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.
Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.