OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Dina arbetsuppgifter
Motiveras du av utveckling och trivs bäst i en roll där du har stor frihet och förtroende att forma en framgångsrik verksamhet? Är du en passionerad och affärsmässig ledare med hjärtat på rätt ställe? Veldi Kompetens söker nu en riktigt vass verksamhetschef stationerad i Jönköping!
Som verksamhetschef på Veldi Kompetens ansvarar du för utbildningsverksamheten på uppdrag av Arbetsförmedlingen och Jönköpings kommun. Din uppgift blir att ta ett helhetsansvar för verksamheten genom att planera, leda och vidareutveckla utbildningsenheten. Du har fullt ansvar för ekonomi, personal och arbetsmiljö och genomför samt säkerställer därmed god introduktion av nya medarbetare. Som verksamhetschef är du vår främste bärare av våra mål, kvalitet och pedagogik och det är din helhetssyn som genomsyrar hela arbetsplatsen. Du styr verksamheten så att den inom ramen för avtal och lagar strävar mot gemensamma mål och under hälsosamma samverkansformer. Du säkerställer att nödvändig kompetensutveckling finns, tillhandahålls och genomförs. Till din hjälp har du en engagerad och kunnig personalgrupp med lärare, utbildare och administratörer. I uppdraget ingår även att skapa nätverk och samarbeta med externa kontakter exempelvis myndigheter, näringsliv samt övriga kontakter som är kopplade till verksamheten. Som verksamhetschef rapporterar du till affärsområdesansvarig.
Din profil
Vi söker dig som är trygg i din ledarroll, har koll på detaljer och rutiner och vill vara operativ genom att arbeta verksamhetsnära. Meriterande är om du har erfarenhet från industribranschen, i en roll som t.ex. produktionsledare, produktionsplanerare eller liknande roller. Kommer du från skolans värld och har rektorsbakgrund är detta meriterande men inget krav. Det är viktigt är att du kan se detaljer, förstå processflödet och dess rutiner samt kunna ta ett helhetsgrepp. Du kommer arbeta målinriktat mot tillväxtresultat med stort fokus på elev- och kundnöjdhet och därmed vill vi att du är kommunikativ, relationsskapande och har god prioriteringsförmåga. Som person är du affärsmässig och kommunikativ med en stark administrativ förmåga. Vi vill alltid ligga i framkant vad gäller digitaliseringen och vi ser gärna att du delar denna syn. Du trivs med att verka i en dynamisk miljö och har en trygg och positiv framtoning. Bland kollegor och medarbetare kommer du att uppskattas för att du är tydlig, strukturerad och handlingskraftig. Du är en duktig nätverkare som får energi av affärer och dynamiska möten. Stor vikt kommer läggas vid dina personliga egenskaper och sociala kompetens.
Vi ser gärna att du:
- Har en relevant högskoleutbildning eller liknande (gärna rektorsutbildning)
- Har tidigare arbetslivserfarenhet som ledare inom industrin är detta starkt meriterande, exempelvis produktionsledare
- Drivs av att nätverka, se affärsmöjligheter och arbeta målinriktat
- Är en tydlig ledare som värdesätter kommunikation
- Trivs med att arbeta i en föränderlig miljö i högt tempo
Om oss
Veldi Kompetens erbjuder dig en strategisk nyckelroll med en attraktiv närhet till både kärnverksamhet och ledning i en modern organisation som befinner sig i en långsiktigt spännande tillväxtfas. Du kommer sitta med i Veldis operativa ledningsgrupp och ingå i ett arbetslag som värdesätter ett kreativt arbetssätt där eget initiativtagande uppmuntras. Veldi Kompetens har idag verksamheter inom utbildning, rekrytering, bemanning och stöd och matchning. Kort och gott – vi erbjuder dig en viktig roll i ett företag som befinner sig i en spännande tillväxtfas!
Om du vill veta mer?
Du får gärna kontakta ansvarig rekryterare, Lina Murro, om du har frågor om tjänsten eller om hur processen ser ut i sin helhet.
Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!
Vi ser fram emot att höra från dig!
OBS! Ansökningar tas inte emot via email utan endast via ansökningslänken till vår hemsida.