OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Casator Care
Trygg och säker omvårdnad, behandling, rehabilitering, särskilt boende och utredning.
Casator Care är en liten koncern med verksamheter placerade i Kalmar, Vassmolösa och Ålem.
Verksamheterna, förutom Sörgården som vänder sig till enbart vuxna, arbetar för att stärka och främja barns situation och relationer till sina närmaste. Verksamheternas fokus ligger på att involvera, engagera och delaktiggöra barn, föräldrar och övriga involverade runt familjen.
Botorp
På Botorps Behandlingshem arbetar vi med ungdomar i åldrarna 13-20 år. Vi fokuserar på att stärka deras hälsa och utveckling. Allt behandlingsarbete är individanpassat utifrån den enskilde ungdomens behov och förmågor. Vi vill lyfta fram ungdomens styrkor och hitta nya strategier till det som kan förbättras. Viktigt för oss är att hitta det som motiverar ungdomen till utveckling samt att lägga stort fokus på ungdomens delaktighet och i de fall det är möjligt så även dess nätverk.
Uppdrag:
I rollen som verksamhetschef/föreståndare på Botorps Behandlingshem har du ett övergripande ansvar för verksamheten och arbetsmiljön.
Kvalifikationen vi eftersträvar hos den sökande:
Du är strukturerad, stresstålig, handlingskraftig, innovativ och flexibel som person.
Du öppen för att arbeta i en föränderlig miljö.
God förmåga att planera, leda och fördela arbetet i arbetsgruppen, samt att följa upp arbetet i verksamheten.
Att du är tydlig i ditt ledarskap
Målfokuserad och resultatinriktad.
Du ansvarar för att säkerställa:
Att vi uppfyller en god kvalitet för våra placerade ungdomar
Verksamhetens kvalitet, mål, struktur och ekonomi
Arbetsmiljö, personal och schemaläggning
Att arbeta för att ha en god relation med våra uppdragsgivare
Att arbeta för att hitta nya kunder/marknadsföring
Att ett förändringsarbete bedrivs för att kunna utveckla verksamheten tillsammans med dina medarbetare och övriga kollegor
Kvalitet- och ledningssystematiskt arbete.
Att du är väl införstådd med ditt uppdrag, dina befogenheter och målen för din verksamhet och kan kommunicera det till dina medarbetare.
Att verksamheten lever upp till gällande lagar och förordningar
Lämplig bakgrund:
Du är socionom eller sjuksköterska eller har annan likvärdig akademisk utbildning som skall godkännas i enlighet med IVO:s kompetenskrav för tillstånd.
Du har tidigare erfarenhet av ledarskap och kunskap om gällande lagstiftning för att driva ett HVB-hem. Du har erfarenhet av socialt arbete och vår målgrupp.
Rekrytering sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden är slut.
Vi tillämpar 6 månaders provanställning
Individuell lönesättning